מעבר לתוכן


תמונה
- - - - -

עמים, לאומים, תרבויות וה``עם`` היהודי


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 קוויבק

קוויבק
  • רשומים
  • 4 הודעות:

פורסם 23/07/2007 - 18:26

-הקדמה-

הציונות החלה כתנועה להתעוררות לאומית במזרח אירופה ובמרכזה, כתגובה לאנטישמיות. היא הושפעה מתנועות רבות מאד להתעוררות לאומית שחלה ברחבי אירופה (בעיקר במזרחה) עקב החלשותן של האימפריות האוסטרו-הונגרית והעותמאנית. אולם היה הבדל חשוב ועיקרי בין העמים השואפים להשתחרר מעול האימפריות כמו למשל הצ`כים, האלבנים, הסרבים ועוד לבין הציונים. העמים השונים היו בעלי מורשת היסטורית רציפה וארוכת שנים. הם היוו יחידות כלכליות, חברתיות, תרבותיות, היסטוריות, גאוגרפיות ולשוניות נפרדות (באופן יחסי כמובן) ולכן היה להתעוררות הלאומית שלהם בסיס.

לציונות לעומת זאת, היה בסיס של דת משותפת בלבד, שכן היהודים השונים נפרדו אלה מאלה ורק האמונה המשותפת באותה דת קישרה ביניהם קשרים רופפים ביותר. יהודים רבים מארצות סמוכות אף עיינו אלה את אלה והתנשאו אלה על אלה. היהודים שלא היו דתיים התבוללו במרץ עם העמים בהם חיו. זאת הסיבה שהרצל ניסה בתחילחה לבקש את תמיכת הרבנים, משהרבינים סירבו לתמוך בחזונו, הוא ניסה לגבש תפיסה לא ברורה של יהדות קוסמופוליטית. אחרי מותו של הרצל, השתלטו על ההסתדרות הציונית ציונים גרמנים שגם הם בלא כל אלמנט היסטורי, תרבותי, לשוני או אחר שמקשר את היהודים השונים נאלצו להסתמך על תפיסה לאומית שהייתה רווחת בארצם - תפיסה המבוססת על גזע.

- התפתחותם ההיסטורית של עמים -

בניגוד לתפיסה הריאקציונית, אותה קידם בעיקר הפילוסוף גיאורג הגל, והציונות ותנועות לאומניות ריאקציוניות אחרות אימצו בחום, לאומים אינם ישויות נצחיות. הם נוצרו על ידי ההיסטוריה ולא יצרו את ההיסטוריה. כפי שנראה להלן, הלאום המודרני הוא תוצאה של ההתפתחויות של 200-300 השנים האחרונות.

בזמן העתיק העמים השונים היו מאורגנים בצורת שבטים, כאשר היו מספר אימפריות גדולות ומתחרות אשר כבשו אותם או לפחות ניסו לכבוש. ככל שנחלשו האימפריות, כך התחזקו השבטים. השבטים חלקו שפה משותפת, תרבות משותפת, וחיו תחת מערכת חוקית משותפת וכן גם חלקו את אותה מערכת כלכלית. בין השבטים האלה, היו בארץ-ישראל השבטים היהודיים - שהאמינו באל אחד. מה שהבדיל את השבטים הללו מהלאום המודרני היה בעיקר העובדה שהם לא היו מאורגנים במסגרת של מדינת לאום ריכוזית.

עם התפוררות כלכלת העבדים והאימפריה הרומית שהתבססה עליה, אורגנה החברה באירופה בצורת הסדרים פאודליים. הסדרים פאודליים אלה פוררו עוד יותר את האחדות בין בני האדם ונוצרו באירופה חברות רבות של איכרים, מנותקות אלה מאלה, שהחלו לפתח שפות וערכים משלהם. את כל אלה איחדה ההגמוניה של הדת הנוצרית - ומכאן תפקידה הכה חשוב בהיסטוריה של ימי הביניים.

היו אלה בקיעים בתוך הנצרות (קתולים מול פרוטסטנטים) ושקיעת הפאודליזם שהביאו על אירופה את מלחמת שלושים השנה. מלחמה זו והשלום שבא אחריה, שלום וסטפליה, היו קו פרשת המים בדרך להיווצרותו של הלאום המודרני. אירופה חולקה אז למדינות ריכוזיות שהחלו לפתח חשיבה לאומית. מדינות אלה אופיינו במשטרים אבסולוטים ששימרו את הפאודליזם באמצעות ריכוזיות ממלכתית ביורוקרטית עד מאד. הריכוזיות הזאת דרשה את החלשתה של האצולה והכפפתה להגמוניה של מדינה אחת ויחידה. המדינה האבסולוטית היתה ממוזגת עם החברה ליצירת הלאום שאנו מכירים אותו כיום. תחילה, הלאום הזה היה רק מונח משפטי, כדי להבחין אזרח של מדינה מסוימת מאזרח של מדינה אחרת. אולם עם התחזקותה של הבורגנות, הלאום הפך להיות דבר ממשי מאד.

הבורגנות דרשה אחדות לאומית במסגרת מלחמתה באבסולוטיזם. האחדות הזאת היתה נחוצה לה כיוון שמשק פאודלי, המבוסס על קהילות כפריות מבודדות, לא מסוגל עוד להצמיח את הכלכלה שהלכה והתבססה על מנופקטורה. במסגרת המהפכות הבורגניות באנגליה, בצרפת ובארצות הברית, ולאחר מכן גם בארצות נוספות באמצע המאה ה-19 (אביב העמים), בשילוב עם המהפכה התעשייתית, נשבר האבסולוטיזם סופית והוחלף במדינת הלאום המוכרת לנו כיום. היתה זו מדינה שמעמד הבורגנות שלט בה דרך נציגיו בפרלמנט (גם אם ברבים ממדינות אלה עדיין היה מלך, תפקידו הלך והצטמצם עד שלבסוף נעשה סמלי בלבד).

הכלכלה הקפיטליסטית המתועשת דרשה אחדות לאומית. היא התבססה על אוכלוסייה עירונית גדולה ומאוחדת, בעלת יכולת לקרוא ולכתוב, שתהיה אינטליגנטית מספיק להפעלת מכשור מתוחכם ולאיוש משרות פקידותיות. המחסומים בין הכפרים השונים נפרצו, כשכל האזרחים במדינה מסוימת דברו את אותה שפה והאמינו באותם ערכים בסיסיים. אלו הם העמים שאנו מכירים כיום. ניתן כמובן לאחד אנשים על בסיס מכנה משותף זה או אחר כמו דת, גזע, אמונות, ערכים, אך אנשים אלה לא יהיו עמים. עמים הם רק אותן קבוצות חברתיות שחיים באותה טריטוריה, דוברים את אותה שפה, חולקים את אותה מערכת כלכלית וחולקים את אותם ערכים תרבותיים.

- והיכן היו היהודים בתוך כל זה? -

בזמן העתיק היהודים היוו שבט (או פדרציה של שבטים) כמו שבטים רבים אחרים באזור. אולם למרבה הצער, בניגוד לאירופה שידעה אלף שנים של יציבות וצמיחה כלכלית בלתי פוסקת, אזור ארץ-ישראל לא היה כה ידידותי ליושביו. האזור היה עוין מבחינה אקלימית וידע תקופות של בצורת ורעב. כמו כן, מבחינה גאו-פוליטית מצבו גם לא היה שפיר: הוא נכבש חזור וכבוש על ידי כוחות שונים שחשקו בו בשל היותו צומת חשובה בין אפריקה, אסיה ואירופה. כתוצאה מכך, היהודים שחיו כאן התפזרו מרצונם או בכפיה (הרוב מרצונם) וחדלו להוות יחידה חברתית אחת. לא שבט, וממילא לא עם.

היהודים התפזרו ברחבי העולם. אלה מהם שלא התבוללו לחלוטין, פיתחו קהילות משלהם שהיו שונות גם משכניהם, אך גם מקהילות יהודיות אחרות. ככל שעברו השנים, כבר לא נותר כל דמיון בין יהודים שחיו ביבשות שונות, למעט הגדרתם העצמית כבני הדת היהודית. הטיעון של הריאקציה הציונית כאילו היהודים ``נאלצו`` לדבר בשפה המקומית איננו רלוונטי גם אם הוא נכון. תמונת המצב היא שיש לנו אנשים שמדברים שפות שונות ומצויים במקומות שונים בעולם עם תרבויות שונות לחלוטין. אין כאן שום זכר לקיומו של עם, באף מובן של ההגדרה הזאת ובאף שלב של ההתפתחות ההיסטורית של העמים כפי שראינו כאן.

בתקופה הפאודלית, שאוחדה על ידי הנצרות, היהודים היו נטע זר וסבלו מאד מאנטישמיות ורדיפות אלימות. אולם הם ידעו היטב ששיבה לארץ-ישראל לא תשפר את מצבם שכן הם ירדפו גם שם. רבים מהם התנצרו, ואלה שהתעקשו לשמור על היהדות, שמרו כאחד מערכי היהדות את הזיקה לארץ-ישראל, שכן ארץ זו, לפי אמונתם, הובטחה להם על ידי האל. אולם מזיקה זו אין להסיק על רצון כנה לחזור לישראל. היה זה רק אחד מערכי הדת היהודית ולא היה בו כל אלמנט של עוררות לאומית אלא נסיון לנחם את היהודים המוכים ומשוללי האדמות, שבבוא המשיח הם ישלטו על אדמות כמו שכניהם הנוצרים (עד אז גם עמים אחרים לא חשבו במונחים של לאומים ואפילו מלחמות לשחרור לאומי, כמו באירלנד, הוצדקו בצורה דתית).

השלטון האבסולוטי המשיך לעיון את היהודים בשל מחוייבותו לפאודליזם התלוי בנצרות. אולם הבורגנות המתחזקת שכבר לא היתה זקוקה לנצרות, אך היתה נחוצה לה אחדות לאומית, מיגרה את האנטישמיות והעניקה ליהודים זכויות שוות. בשל כך יהודים החלו להתבולל והתקדמו מאד מבחינה כלכלית וחברתית.

- לידת הציונות -

מדוע הציונות נולדה דווקא בתקופה בה האנטישמיות החלה להעלם? הסיבה לכך היתה שהעלמות האנטישמיות היתה רק במערב אירופה. במזרח, בעיקר ברוסיה, הריאקציה עדיין שלטה והאנטישמיות היתה נחוצה לה מאד. הציונות, כאמור בהקדמה, הושפעה מתנועות הלאומיות שהיו במזרח אירופה. בניגוד ללאומיות המערב-אירופית שהתבססה על ערכים פוליטיים משותפים, הלאומיות המזרח אירופאית התבססה על אתנוס משותף.

סיבה חשובה נוספת היא שהקפיטליזם בעת לידת הציונות סיים את הפוטנציאל הפרוגרסיבי שלו והחל לפלוש לארצות אחרות בעולם בכדי לקצור רווחים על ידי ניצול וכיבוש קולוניאלי. מנהיגי הציונות ראו בכך את המכשיר לזכות במדינה משלהם, תחת הנהגתם. הם פנו למדינות אימפריאליסטיות שונות בבקשה לצ`רטר - כלומר רשיון להתיישבות קולוניאלית באזור כלשהו בעולם. אולם איזה אזור? האזור הרצוי ביותר היה פלסטין. זאת בשל אותה זיקה מפורסמת שהדת היהודית שימרה כלפי השטח הזה. האימפריאליזם היה כרטיס הכניסה של הציונים ליצירת מדינה משלהם. אולם בשביל מדינה צריך עם. זה לא יעזור לציונים הרבה אם הם ישלטו על חולות ואבנים. ומניין הציונים ישיגו עם?

בצר להם, הם החליטו להמציא עם. עם שהחוט המקשר היחידי בין הפרטים השונים בו הוא הדת. ג`ורג` אורוול כבר הצליח להוכיח לנו בספרו 1984 שניתן להפוך כל דבר לאמת, כל עוד שורפים מספיק ניירות. הם החליטו לתחזק את השקר לפיו כל היהודים השונים המפוזרים בכל העולם, הם למעשה עם אחד. תורת כזב כה חסרת הגיון הומצאה רק מידת הנחיצות שלה לאליטה הציונית.

ההמצאה הזאת התקבלה בגיחוך על ידי יהודים רבים. אולם היא חיזקה את הטענה של האנטישמים לפיה היהודים אינם חלק מהעמים בהם הם חיים, אלא נטע זר בתוכם. כך נולדה לה הברית ארוכת השנים בין הציונים לאנטישמים. ברית שקיימת למעשה עד היום, כאשר הציונות היא מקדם האנטישמיות החזק ביותר בעולם.

מיעוט גדול מהיהודים תמכו בציונות, כי הם שמחו על ההזדמנות לקחת חלק בבניית מדינה משלהם, ולא להיות מיעוט נרדף. אולם זה לא היה הפתרון הנכון. זאת בעיקר מכיוון שהפתרון הזה בא על חשבונם של תושביה הילידיים של פלסטין. הדבר סכסך את היהודים עם הקהילה הערבית כולה והצית להבה של אנטישמיות גם באזורים אלה, שעד כה היו סובלניים ליהודים (לא לחלוטין, אבל יחסית לאירופאים). במקביל, האנטישמיות באירופה רק התחזקה בכדי לאחד את העמים השונים נגד תנועת הפועלים המתחזקת (נוצר הקישור יהודים-בולשביקים) שחיזק את האנטישמים עד מאד. אנטישמיות מתחזקת זו הגיעה לשיאה בשואה, בה כ-6 מיליון יהודים נרצחו באכזריות.

- סיכום -

היהודים לא לקחו חלק בהתפתחות הלאומית כפי שעשו עמי אירופה. לא ניתן לדבר על עם יהודי, כי אין ביהודים השונים אף אחד מהרכיבים של עם שמנינו לעיל. היהודים גם לא התפתחו כמו עמים ולא התחלקו למעמדות כמו עמים (אין למשל בורגנות יהודית, אצולה יהודית, פרולטריון יהודי ועוד).

אבל אם אין עם יהודי, אז מה בכל זאת יש? ישנו עם ישראלי. הוא עם חדש, שנוצר כתוצר לוואי מהקולוניאליזם הציוני. זהו עם שהיהדות לא מכירה בו כי היא עדיין רואה את עצמה כמייצגת את ``העם היהודי`` המטאפיזי. הוא אמנם חדש אבל יש לו את כל המאפיינים של עם. הוא חולק את אותה מערכת כלכלית, את אותה לשון, והוא גם מחולק למעמדות כמו כל עם אחר: ישנה בורגנות ישראלית, שמחוזקת על ידי הציונות וישנו פרולטריון ישראלי שמוחלש על ידה. יש גם עם פלסטיני, שגם הוא עם חדש, שנוצר בעקבות הציונות וגם בו הציונות לא מכירה, אף על פי שגם לו יש את אותם מאפיינים של עם.

העם הישראלי החדש מכיל גם מערך אידיאולוגי משותף, כמו עמים רבים. אולם מערך אידיאולוגי זה הינו קלוקל ושקרי. זוהי האמונה באידיאולוגיה הציונית כגאולתו של ``העם היהודי``. אולם האם הציונות אכן גאלה את העם היהודי? כיום הציונות ופשעיה מהווה דלק לשנאת יהודים בכל העולם. היהודים בתוך ישראל פגיעים יותר מאי פעם (למעשה הרבה יותר מיהודים באירופה ובמקומות אחרים), שכן הם תלויים במדינה חלשה, מושחתת עם צבא רקוב ומסואב. מבחינה כלכלית וצבאית ישראל תלויה בחסדיה של ארצות הברית. כלומר גם עכשיו, היהודים תלויים בחסדיה של אומה נוצרית לשם קיומם, בצורה בוטה לא פחות מכפי שהיה ב``גולה``.

ככל שישראל יותר ציונית, כך אזרחיה יותר בסכנה. כי יותר ציונות פירושה יותר בדלנות, יותר עוינות, יותר אנטישמיות, כלומר יותר השנאת היהודים על בני אדם אחרים.

#2 אורח - אילן פפה

אורח - אילן פפה
  • אורחים

פורסם 23/07/2007 - 18:36

-הקדמה-

הציונות החלה כתנועה להתעוררות לאומית במזרח אירופה ובמרכזה, כתגובה לאנטישמיות. היא הושפעה מתנועות רבות מאד להתעוררות לאומית שחלה ברחבי אירופה (בעיקר במזרחה) עקב החלשותן של האימפריות האוסטרו-הונגרית והעותמאנית. אולם היה הבדל חשוב ועיקרי בין העמים השואפים להשתחרר מעול האימפריות כמו למשל הצ`כים, האלבנים, הסרבים ועוד לבין הציונים. העמים השונים היו בעלי מורשת היסטורית רציפה וארוכת שנים. הם היוו יחידות כלכליות, חברתיות, תרבותיות, היסטוריות, גאוגרפיות ולשוניות נפרדות (באופן יחסי כמובן) ולכן היה להתעוררות הלאומית שלהם בסיס.




סביר שהעתקת את המאמר מעוד עלוקה אנטי-ציונית ורדודה שחיה על חשבון משלם הישראלי ומפיצה שנאה אנטי-ציונית ברחבי העולם, בכל מיני סורבונים שמתמחים בניוון תודעתי.

אגב, בקנדה כמו במדינות הדו-לאומיות הספורות במערב כמו בלגיה מראים כל הסימנים שהפיצוץ עומד בפתח.
הבלונים והפלמים על סף חיכוך אלים שכרגע מתעורר בכל הרובד התרבותי, וכך בקנדה כשהחלקים דוברי האנגלית והצרפתית לקראת התנגשות.
וזה כמובן במקרים שבהן אין התנגשות תרבותית הרבה יותר גדולה כמו בין אסלם לתרבויות אחרות או בין הרוסים לשאר העמים שם כולם בחרו לשמור על ייחודן ולא לטבוע בפוסט-קומוניזם הרוסי.

האמת היא שבכל אירופה ובאופן מובהק יש ניסינות להנצל מכיליון , שמירה על ייחדויות מצרפת, דנמרק, הולנד, וכו' , שמירה על בידול מסוים, ולא טביעה בתוך בתוך גלובליזם אירופי שכולו זיוף וניוון.

#3 קוויבק

קוויבק
  • רשומים
  • 4 הודעות:

פורסם 23/07/2007 - 18:38

נכון באמת העתקתי את זה, אני לא שמאלני קיצוני .  ^_^

#4 דורימת

דורימת

    לי די נחמד לי דווקא די נעים לשיר באוזנכם את השירים הכי פרועים

  • רשומים+
  • 4401 הודעות:

פורסם 23/07/2007 - 19:44

-הקדמה-
.
.
.


ככל שישראל יותר ציונית, כך אזרחיה יותר בסכנה. כי יותר ציונות פירושה יותר בדלנות, יותר עוינות, יותר אנטישמיות, כלומר יותר השנאת היהודים על בני אדם אחרים.

איזה קישקוש מלא סטירות.
א:אם נקבל את ההגדרה של הטיפש שכתב את זה לעם אז עם ישראל ע"פ דויריו כן חווה במשך 100 שנים ויותר חיים ביחד על בסיס כלכלי משותף ושפה משותפת וזה שגרשו אותו ממקומו הטבעי לא הופך אותו ללא עם(לפחות הוא לא הראה איך.

ב:בהנחה שאכן הוא הוא צודק בהגדרתתו עם אז אין דבר כזה עם פלסטיני.

אפשר לדבר ולדבר, אבל את הבליל שטויות האלה כתב אידיוט נאצי(והרי התפיסה הנאצית רק מוכיכה את המושג עם יהודי) שרצה "להחזיר" לישראלי שטוען (בצדק) שאין דבר כזה עם פלסטינאי כמובן שזה נורא עינייני מצידו(של הכותב) . כך שלא שווה ממש להתעמץ בשבילו.
הקריקטורות שלי


"השעה לא תבוא עד שילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו בהם עד כדי כך שכאשר יסתתר יהודי מאחורי עץ או אבן יאומרו אלו מסלמי,עבד האל,ישמאחרי יהודי בואו והרגהו."

"הנביא" מוחמד


נואשון תעשה לי סלומון

גם אני עם נננואשון

תמונה מצורפת
דרקולאללה ציפור קטנה לחשה לי על הסיבות להיותך אנטיפט. :)

#5 קוויבק

קוויבק
  • רשומים
  • 4 הודעות:

פורסם 23/07/2007 - 20:25

הוא הגיב לי, הנה תוכן ההודעה שאני כתבתי, והוא בטימטומו התוכח ותמיד "פישלתי" אותו, עד שהשמאלן הנלוז החליט להוכיח את קיומו של עם פלסטיני, בנסיון עלוב להפריך את קיומו של עם יהודי, חח .
בכל מקרה, הנה ההודעה שלי בקשר לכך שאין פלסטינים, היא ארוכה, אך מפריכה לחלוטין את קיומו של העם הדימיוני הזה :
אחד מן הטיעונים השיקריים במתכוון של אויבינו הערבים מפומפם בהצלחה רבה מאד מזה זמן רב. עיקרו מבוסס על הטענה כי הציונות היא תנועה קולוניאליסטית שנישלה את האוכלוסיה ``הילידית``, זו (שלטענתם) ישבה תחת גפנה ותחת תאנתה עד הפלישה הציונית.

הטיעון הזה ``תפור`` בדיוק לטעמם של חוגי שמאל אירופיים, ואת התוצאה של הטיעון הזה אנו חווים עכשיו -ראה חרם המרצים הבריטי.
מאחורי הטיעון הזה מסתתרת כוונה ברורה : הרי אם הציונות וכל מה שמשתמע ממנה, קרי מדינת ישראל, הם תוצר של קולוניאליזם מנשל הרי שלאותו קולוניאליזם ולתוצריו אין זכות קיום ואין כל הצדקה מוסרית ולכן הוא אינו לגטימי.
להזכירך - כבר היינו בסרט שה``בקרוב שלו היה אי לגטימציה של עם שלם ואתה בודאי זוכר מה אירע לאחר מכן.

לכן יש חשיבות עליונה (לדעתי) להדגיש את העובדה כי חלק ניכר של האוכלוסיה הנקראת פלסטינית אינו אלא תוצר של הגירה ולא כפי שנטען על ידי המנגנון המשומן של א``שף ודוברים אחרים.

ובעניין זה אוסיף שתי עדויות שמן הראוי לעיין בהן: האחת היא סיפרו המצויין של מארק טויין ``מסע תענוגות לארץ הקודש`` שנכתב בשנות ה60 של המאה ה19 והשניה היא מפת ארץ ישראל ששורטטה על ידי הקרן לחקירת א``י הבריטית בשנת 1878.

מארק טויין מתאר את שראו עיניו במסעו בארץ: עזובה, שיממון, עוני, פיגור, מרחבים עצומים שוממים וריקים מסימני יישוב כלשהו; כשכבר פגשה השיירה שהי חלק ממנה ביישוב היו אלה על פי רוב כפרים זעירים שבתיהם - ``העלובים והמטים ליפול`` כלשונו - איכלסו מספר עשרות כפריים לכל היותר. לכל אורך הספר מתאר המחבר - שאין לחשוד בו כי היה תועמלן ציוני - מראות של חבל ארץ מוזנח ודל אוכלוסין, וגם הערים בהן ביקר עוררו אצלו רושם מדכא ועלוב.

מפת הקרו הבריטית לחקירת א``י משלימה את התיאור הזה: מפה
שיטוט במרחביה מגלה מיד מספר עובדות שהתעמולה הפלסטינית משתדלת בכל כוחה להסתיר: להוציא את ירושלים, רוב ה``ערים`` הפלסטיניות כדוגמת רמלה ולוד אורך ורוחב השטח המבונה שלהן אינו עולה על 400 - 500 מ` וגם ``ערים`` אלה הן מועטות ביותר. בשאר שיטחה של הארץ היו מצויים כפרים זעירים שמידות הגדולים שבהם מגיעים בקושי ל50-100 מ`. לאור הנתונים האלה חישוב ולו שיטחי יתן מספרים נמוכים בהרבה אלה המפומפמים ע``י הרשות הפלסטינית במגמה ליצור מצג שווא של ארץ מאוכלסת בצפיפות שתושביה חיו ברווחה ובאושר עד בוא הציונים.

עדות להגירה מסיבית של אוכלוסיה ערבית מן הארצות השכנות מצויה במפה של איזור יפו: מסביב לשטח המבונה של העיר (ששיטחו קטן מאד כפי שניתן לראות בבירור) מצויים ריכוזי אוכלוסיה הנקראות ``סאכאנות`` פירוש השם הזה הוא איזור של מתיישבים זרים שזה מקרוב הגיעו, ואשר תושביו הועסקו בדרך כלל אצל האפנדים המקומיים בעיקר בחקלאות. במרוצת הזמן הפכו הסאכאנות לשכונות של ממש ורבות הפכו לחלק מן העיר וכך גם בערים נוספות.

הפיתוח הכלכלי היחסי של הארץ מסוף המאה ה19 משך אליה ערבים מכל המדינות השכנות וגם מארצות מוסלמיות נוספות, והפיתוח המואץ בזמן המנדט הבריטי הגביר עוד יותר את ההגירה הערבית אל א``י.

כך שלשקר הפלסטיני אין רגליים, ולא רק זאת: דווקא ההתיישבות הציונית משכה אליה הגירה ערבית החל מראשיתה, משום שסיפקה אפשרויות תעסוקה רבות למהגרי עבודה מן הארצות השכנות.

טוב, אומרים עכשיו חלק מכם, ומה עם האוכלוסיה ``הילידית``? הפלסטינים ``המקוריים``? הרי יש יסוד לטענה כי הם ישבו כאן מימים ימימה ועל כן משהו בטיעון הפלסטיני?

יש לי חדשות רעות אני חושב: גם חלק לא מבוטל מאלה הטוענים לאותנטיות פלסטינים אינם כאלה.

כל חמולת תעמרי למשל, שמקום משכנה באיזור בית לחם וחלק ממדבר יהודה היגרו לאיזור במאה ה17 מערב הסעודית. אולי אפשר לומר שהם סעודים, פלסטינים הם לא.
וכמוהן חמולות ומשפחות רבות -חלקן היגר לארץ ישראל מסוריה, חלקן ממצרים חלקן מסודן (כדוגמת תושבי ג`יסר א זרקא) חלקן מעיראק וחלקן כאמור מערב הסעודית.

ה``עם`` הפלסטיני הוא שקר
הקבוצה האתנית``הנ``ל לא שונה מן הקבוצה האתנית השלטת (כלומר, יש לה רוב) בירדן או בערב הסעודית, כלומר העם הערבי וזוהי קבוצתם האתנית, גם התרבות אינה שונה, אין חגים שונים ואין שפה שונה, אה, והניב ``הערבי-פלסטיני`` לא נחשב לשפה, כי גם יידיש זהו ניב, האם יש עם יהודי-אירופאי ?
גם הטענה להסכמה להגדרה העצמית הוא דבר מגוחך, זה שאתה או אינדיבידואל אחר אומר שאתה משהו, לא אומר שאתה באמת כזה, צריך לבחון את פשר הדברים על סמך עובדות והיסטוריה .
לא רק זה, אלא גם שמאוד תמוהה לי שאחד מבכירי אש``ף, האירגון שייצג את ה``עם`` הפלסטיני כבר עשרות שנים, טוען שאין פלסטינים וזוהי רק המצאה טקטית ואסטרטגית בשביל לדרוש זכויות לאומיות, הנה :
ב-31 במרץ 1977, בראיון עם העיתון ההולנדי דאגבלאד דה וארדיפינג טרווב, חבר במועצת ההנהגה של אש``ף בשם זאהיר מוח`סיין אמר:
``לא קיים עם ``פלשטינאים``. היצירה של ``האומה פלשטינאית`` היא אך ורק אמצעי להמשך המאבק נגד מדינת ישראל ולמען השגת אחדות ערבית. למעשה כיום אין שום הבדל בין ירדנים, ``פלשטינאים``, סורים ולבנונים. אך ורק מסיבות פוליטיות וטאקטיות אנחנו מדברים כיום על קיומה של אומה ``פלשטינאית`` מפני שאינטרסים לאומיים ערביים דורשים הצגת קיומו הנפרד של ``עם פלשטינאי`` כדי להתנגד לציונות. מסיבות טאקטיות, ירדן, שהיא מדינה ריבונית בעלת גבולות מוגדרים, אינה יכולה לטעון לבעלות על חיפה ויפו, בעוד שאני כ``פלשטינאי`` כמובן שיכול לדרוש את חיפה, יפו, באר-שבע וירושלים. למרות זאת, ברגע שבו נחזיר לבעלותנו את כל ``פלשטין``, לא נחכה אפילו דקה בשביל לאחד את ``פלשטין`` וירדן.``

עלינו גם לבחון את מהות השם, פלסטינים, מהיכן הוא מגיע.
פלסטינה, משמעה, פלשת, כלומר חבל עזה שבו ישבו הפלישתים מאז פלישת גויי הים לחופי המזרח התיכון .
הפלישתים כמדומני הושמדו, או נטמעו בסביבה במאה ה-7 לפני הספירה בזמן הכיבוש האשורי על א``י.
לאחר כישלון מרד בר כוכבא, שדוכא ע``י הרומאים, שונה שמה של הפרובינציה יודיאה (יהודה בליטינית) לפלשטין/פלסטין, פלשת ביוונית, וזה במטרה לקרוע מהשורש את הקשר היהודי לארץ, מאז, כל כובש קורא לארץ פלסטינה, הערבים, כבשו את הארץ במאה ה-7 לספירה, 1400 שנה אחרי ``העלמות`` הפלישתים, ככה שאין קשר אתני כלשהו לארץ זו .
בתוכנית החלוקה, הציעו לחלק את המדינה למדינה ערבית, אשר כללה יותר מחצי מהשטח של המנדט הבריטי (כולל ירדן, כלומר טרנס ג`ורדן) ומעט מאוד שטח יהודי, שגם כך רובו מדבר, אז, לא היו קיימים פלסטינים, זה נשמע תמוה, הרי גם אז היו ערבים בשטח ישראל, מה גרם להיווצרותו הפיתאומית של העם הזה ב1967 ?
העם הזה לכאורה מייחס לעצמו באופן מגוחך את הורדוס (!)
הם טוענים שלא היה קים בית מקדש בהר הבית (!)
שום דבר שהם אומרים לא אמין, גם קיומם כעם לא אמין .

על-פי מפקד האוכלוסין שנערך על-ידי הבריטים ב-‏1931, התברר שבמחוז ירושלים בלבד, מקומות הולדתם של התושבים המוסלמים הוא מעשרות ארצות ברחבי תבל, נוסף על ארץ-ישראל (על שתי גדות הירדן): הם נולדו במקומות כגון סוריה, קפריסין ותימן, ועד לספרד, אלבניה ואוסטרליה, ועוד. בליל מגוון זה של מהגרים, יש לזכור – מורכב מבני הדור הראשון במחוז ירושלים בלבד, וזאת מבלי לקחת בחשבון מחוזות אחרים, או את ילידי הארץ שהוריהם או הורי-הוריהם היגרו בעצמם מן החורן, ממצרים, או מכל מקום אחר. מצב דומה מתגלה בבדיקת הלשונות בשימוש רגיל - אלו מגיעות ללמעלה מעשרים: הסתבר שמוסלמים בארץ-ישראל של שנת 1931, היו דוברים ביום-יום מלבד ערבית - גם אלבנית, אפגאנית, צ`רקסית, פרסית, ואף פורטוגזית, תורכית ועוד.10

מצב עניינים זה, מוצא אישור מדעי על-ידי חקירתו של המזרחן ד``ר שלמה אריה בן-אלקנה (ז``ל), שסקר למעלה מ-‏800 כפרים ערביים ברחבי ארץ-ישראל המערבית, בין השנים 1943-1947 וכן 1949-1963, והעלה בממצאיו שרובם המכריע של התושבים הם ממוצא זר. כדוגמא הביא בן-אלקנה את הכפר הגדול (היום עיר) אום אל-פאחם, שאותו חקר בשנת 1943: מתוך 2,800 התושבים, היו 1,400 ממוצא מצרי; כ-‏900 מחצי האי ערב, ו-‏500 מעבר-הירדן המזרחי.11


שנית, הם סירבו לתוכנית החלוקה ומפירים אין סוף הסכמים, הם רצחו 1500 איש בפעולות התאבדות, כמו כן הם אחראים באופן רחב לפשיעה בארץ :
מתוך: http://www.omedia.co.il

לצד הטרור הערבי נגד מדינת-ישראל ותושביה, מתקיימת לה מערכת מקיפה של ``עבריינות לאומנית`` בתוך מדינת-ישראל במימדים נרחבים. כך למשל, מדו``ח משטרתי שפורסם בתחילת 2006 עולה תמונה קשה על התופעה הנרחבת הזו. להלן נתונים אחדים מהדו``ח על מעורבותם של ערביי-ישראל:

50 אחוזים מסך הגניבות החקלאיות.

30 אחוזים מסך גניבות הרכב.

43 אחוזים מסך תיקי הרצח.

37 אחוזים מסך תיקי החבלות החמורות.

39 אחוזים מסך תיקי השוד בנסיבות החמורות.

40 אחוזים מסך תיקי ההצתות.

55 אחוזים מסך התיקים הנפתחים על סיוע לשוהים בלתי-חוקיים.

60 אחוזים מסך התיקים על שימוש בנשק חם בעבירות פליליות.

מונופול של ערביי-ישראל על סחר בנשק או בהחזקתו.

מונופול של ערביי-ישראל בסחר בסמים.

הנוער הערבי עוסק בתקיפת שוטרים, בהצתות ובאלימות רבה בין התלמידים לבין עצמם במסגרת בתי-הספר. יותר מ-42 אחוזים מערביי-ישראל היו עדים לאירוע פלילי אלים. לשם השוואה רק 25 אחוזים מהישראלים היו עדים לאירוע דומה.

36 אחוזים מערביי-ישראל הצביעו על תופעת סמים במקום מגוריהם. לשם השוואה רק 22 אחוזים מהישראלים היו עדים לאירוע דומה.

33 אחוזים מהערבים היו עדים לשימוש בנשק חם במקום מגוריהם. לשם השוואה רק 12 אחוזים מהישראלים היו עדים לשימוש בנשק חם במקום מגוריהם.

20 אחוזים מהערבים הצהירו כי ייקחו את החוק לידיים. לשם השוואה רק 2 אחוזים מהישראלים הצהירו כי ייקחו את החוק לידיים.

מהדו``ח עולה כי החברה הערבית אלימה פי 3 (שלושה) מהחברה הישראלית. בסיכומו של דבר, ערביי-ישראל - המהווים כ-20 אחוזים מהאוכלוסייה בישראל - אחראים על יותר מ-75 אחוזים מהמעשים הפליליים ומהמעשים האלימים בישראל. מהדו``ח עלה כי קיים ``צידוק דתי ולאומי לפשיעת הרכוש, המשפיע על היקף התופעה``, ובמילים אחרות - מותר לגנוב מיהודים או לפגוע ביהודים.

על התופעות החמורות האלה צריך להוסיף גם את תופעת ``סרבנות תשלום המיסים`` על רקע לאומני ולא רק על רקע של מצוקה אישית (הקיימת אף היא בצורה אמיתית). כך למשל, גביית מיסי הארנונה ברשויות המקומיות הערביות היא חצי ממה שגובות הרשויות המקומיות הישראליות. עומק הגבייה ברשויות מקומיות הישראליות מגיע בדרך כלל לכ-80 אחוזים.

על-פי נתונים לשנת 2003 עולה כי 87 אחוז ממשקי הבית הערביים גרים בדירות שבעלותם, וזאת לעומת 68 אחוזים ממשקי הבית הישראלים. המשמעות היא שההכנסה הפנויה של משק-בית ישראלי פחותה ממשק-בית ערבי. כך למשל, משק-בית ישראלי מוציא 24 אחוז מהכנסתו על דיור, וזאת לעומת 16 אחוזים במשק-בית ערבי.

ע-לפי נתונים של משטרת ישראל לשנת 2007 עולה, כי חלקם של הערבים בתאונות קטלניות גדול פי 2 (שניים) מחלקם היחסי באוכלוסיה. דהיינו, ערביי-ישראל המהווים כ-15 אחוזים מסך-כל הנהגים בישראל, אך הם מעורבים ב-32 אחוזים מהתאונות הקטלניות המתרחשות בישראל.

ובקשר לערים ה``ערביות, הם יהודיות במקור :
שכם :
שכם היא העיר הראשונה בא``י שאליה הגיע אברהם, היא הייתה בשטחי ישראל מאז ימי השופטים והתיישבו בה יהודים, והיא אף הייתה בירת הממלכה הצפונית, ישראל (שומרון), עם הזמן הגיעו לשם ערבים שבגלל המנטליות האגרסיבית ומניעים שונים התמעטו היושבים היהודים שם, אף על פי כן, העיר הינה עיר יהודית כ3000 שנים, והיא שייכת לנו מבחינה היסטורית .

ג`נין :
ג`נין הייתה במקורות עיר כנענית, שעם התנחלות השבטים בא``י יושבה ע``י שבט יששכר וחלק מאנשי שבט לווי, ולכן גם עיר זו היא שייכת לנו מבחינה היסטורית ולא לכובש הערבי .

טול כרם:
טול כרם מוזכרת בתלמוד וידועה מתקופת התלמוד, ויושבה ע``י יהודים, כלומר השייכות ההיסטורית המוצקת שלנו לעיר זו קיימת כבר 2000 שנה, ב1947 היא נכבשה ע``י ירדן ואוכלסה ע``י הערבים ומאז, יש שם רוב ערבי על אף שאנו אלו הם שישבו שם במקור .

עזה:
עזה הייתה בירתם של גויי הים הפלישתים, ששלטו שם עד אשר באו האשורים וכבשו את עזה .
במאה ה-1 לפני הספירה בעת המרד החשמונאי נכבשה עזה ע``י יהודים והפכה להיות יהודית ואף נמצאו שם בתי כנסת עתיקים, שיוכנו לעיר זו הוא כבר בן 2000 שנים, בשביל עוד מידע, קראו כאן :
http://daat.co.il/en...ue.asp?id1=1692

בית לחם:
בית לחם מוכרת בתנ``ך בשם אפרת, בית לחם יושבה ביהודים כנראה מתקופת דוד ושלמה ומאז באופן כמעט רציף עד הכיבוש הערבי, ושוב, אנו שיכים לעיר זו מבחינה היסטורית .

נצרת:
נצרת, העיר הקדושה לנצרות כיום מיושבת ברובה בערבים מוסלמים על אף היותה עיר יהודית במקורות, כלומר, עיר יהודית מה-2000 שנים האחרונות, אמנם עיר נידחת עם השפעות הליניסטיות חזקות, אך עיר יהודית, ובנוסף היא עיר הקדושה לנצרות .

שפרעם:
שפרעם היא עיר שיושבה בידי יהודים החל מימי המרד החשמונאי ומימי התנאים והאמוראים, ואף מושב הסנהדרין היה ממוקם שם לזמן מה, לאחר פרעות ביהודים ע``י הערבים, עזבו אחרוני היהודים את העיר בימי מלחמת העולם הראשונה .

יפיע:
יפיע הייתה העיר החשובה ביותר באזור נצרת, גם היא יושבה ע``י יהודים בערך מימי החשמונאים, והייתה עיר חשובה בא``י, אך שוב, הערבים עשו פרעות ביהודים והם עזבו את העיר .

לוד:
לוד היא אחת הערים העתיקות בעולם, היא בת 4000 שנים .
גם העיר הזו יושבה ע``י יהודים החל מימיו של מרד החשמונאים ושלטונם .
לאחר חורבן בית שני לאחר הכשלות מרד בר כוכבא הפכה לוד למרכז יהודי גדול מאוד, בעיר הייתה הישיבה של רבי עקיבא שמנתה כ24,000 אנשים, כיום, לאור האוכלוסיה הערבית רמת הפשע שם גבוה, וחיי היהודים נמצאים בסכנה בכל עת .

יפו:
יפו גם היא אחת הערים הערים העתיקות בעולם, הייתה יהודית החל עוד מימי התנ``ך, היא הייתה חלק מנחלת שבט דן ודרכה עברו העצים ששימשו לבניית בית ראשון .
עם הזמן, ובעיקר עם הכיבוש הברברי (הערבי) ירדה חשיבות העיר, ב1926 היו פרעות נוראיות ביהודים מה שגרם לבריחתם וכיום כמעט ואין בה יהודים, אלא רק בעיר תל אביב, השוכנת אליה, אשר אליה ברחו רוב יהודי יפו .
וזוהי רק רשימה חלקית.

#6 אורח - El Capitan

אורח - El Capitan
  • אורחים

פורסם 23/07/2007 - 20:32

אם זה לא באנגלית, זה לא שווה.

#7 אורח - אורח/ת

אורח - אורח/ת
  • אורחים

פורסם 23/07/2007 - 20:54

עוד תעמולה של הימין הקיצוני

#8 אורח - אורח/ת

אורח - אורח/ת
  • אורחים

פורסם 23/07/2007 - 21:15

אם זה לא באנגלית, זה לא שווה.


שוה מאוד.
אם מותר לצטט אובייקטיביסט נורמלי בניגוד לאוטיסטים, כדברי ירון ברוק : "אויביה הגדולים ביותר של ישראל דווקא יושבים באוניברסיטאות שלה, בדיוק כפי שאויביה הגדולים ביותר של אמריקה יושבים באוניברסיטאות".

#9 אורח - El Capitan

אורח - El Capitan
  • אורחים

פורסם 24/07/2007 - 00:07

שוה מאוד.
אם מותר לצטט אובייקטיביסט נורמלי בניגוד לאוטיסטים, כדברי ירון ברוק : "אויביה הגדולים ביותר של ישראל דווקא יושבים באוניברסיטאות שלה, בדיוק כפי שאויביה הגדולים ביותר של אמריקה יושבים באוניברסיטאות".


והם מפרסמים מאמרים באיזו שפה?

#10 אורח - אובייקטיביסט

אורח - אובייקטיביסט
  • אורחים

פורסם 24/07/2007 - 02:58

שוה מאוד.
אם מותר לצטט אובייקטיביסט נורמלי בניגוד לאוטיסטים, כדברי ירון ברוק : "אויביה הגדולים ביותר של ישראל דווקא יושבים באוניברסיטאות שלה, בדיוק כפי שאויביה הגדולים ביותר של אמריקה יושבים באוניברסיטאות".

ההבדל היחיד בין ירון ברוק לבין אותם "אוטיסטים" הוא שלירון ברוק לא היה העונג לקרוא את ההודעות המפגרות שלך, מביט.
אם היה יוצא לו לקרוא את ההודעות שלך הוא היה מגיב בדיוק כמו שהם מגיבים, ואז מיד היה הופך לאוטיסט בעיניך.

#11 מביט

מביט

    מבחן בר-אור

  • רשומים+
  • 16621 הודעות:

פורסם 24/07/2007 - 14:57

ההבדל היחיד בין ירון ברוק לבין אותם "אוטיסטים" הוא שלירון ברוק לא היה העונג לקרוא את ההודעות המפגרות שלך, מביט.
אם היה יוצא לו לקרוא את ההודעות שלך הוא היה מגיב בדיוק כמו שהם מגיבים, ואז מיד היה הופך לאוטיסט בעיניך.




עושה רושם שאתה יותר גרופי חדש של "נעשה ונשמע" ראנדיסטי" משום, שראינו אתה לא מסוגל לנמק את האמירות שלך , לא מסוגל לעמוד מול שאלות רלוונטיות וכדומה.


מי שקורא את ברוק למרות החולשות הרעיוניות המובנות והברורות שיש לאמונה שלו, מבין את ההבדל בין פונדמטליזם אוטיסטי ובסורי של כמה ליצני אינטרנט לבין ראש מכון ראנד המשעשע כשלעצמו.

ההודעה נערכה על ידי דרקולאללה: 24/07/2007 - 15:37
הכפשה מיותרת כלפי האדם הלא רלוונטי

"יזכור עם ישראל את אלו מתוכו, בשר מבשרו, אשר השתתפו בתביעות נגד קציניו וחייליו. את אלו אשר בשעת הקרב להגנת עם ישראל עמדו בהפגנות וקראו לחייליו פושעי מלחמה. יזכור את אלה אשר במחשכים חברו לגרועים שבאויבי ישראל"




המלצה על ספר





"מי שמתגלה כאנטי-ציוני הוא בהגדרה אנטישמי, שכן הוא תומך בשלילת הזכות הטבעית של העם היהודי למדינה עצמאית, המוקנית לכל עם אחר." ווינסטון צ'רצ'יל

#12 אורח - אובייקטיביסט

אורח - אובייקטיביסט
  • אורחים

פורסם 24/07/2007 - 15:30

מי שקורא את ברוק למרות החולשות הרעיוניות המובנות והברורות שיש לאמונה שלו, מבין את ההבדל בין פונדמטליזם אוטיסטי ובסורי של כמה ליצני אינטרנט לבין ראש מכון ראנד המשעשע כשלעצמו.

קראתי את ברוק ובכל זאת לא מצאתי הבדל.
המסקנה הבלתי נמנעת היא שאתה לא מבין את מה שברוק אומר, או את מה שליצני האינטרנט אומרים, או את שניהם.
אני מהמר על האפשרות השלישית.

#13 Bart'Melius

Bart'Melius

    .We are what we repeatedly do

  • מנהלי קבוצות לימוד
  • 5313 הודעות:

פורסם 24/07/2007 - 16:42

יש המון "נתונים" לא מדוייקים בהודעה הראשונה.
למשל על "מונופול בסחר בסמים" הנה נתונים מדו"ח של המשטרה :

קבצים מצורפים


--------




פמיניזם - הדרך של נשים לא מושכות למצוא את דרכן למרכז החברה.


למה זה לא עובד?

#14 אורח - אורח_מביט_*

אורח - אורח_מביט_*
  • אורחים

פורסם 24/07/2007 - 17:01

קראתי את ברוק ובכל זאת לא מצאתי הבדל.
המסקנה הבלתי נמנעת היא שאתה לא מבין את מה שברוק אומר, או את מה שליצני האינטרנט אומרים, או את שניהם.
אני מהמר על האפשרות השלישית.



המסקנה הסבירה יותר היא דווקא שאתה לוקה ביכולת הבנת הנקרא.
לגבי הצורך שלך להמר? יתכן שכאן אתה יש לך יכול ת גבוהה יותר מנושא הבנת הנקרא.

#15 אורח - El Capitan

אורח - El Capitan
  • אורחים

פורסם 24/07/2007 - 18:48

יש המון "נתונים" לא מדוייקים בהודעה הראשונה.
למשל על "מונופול בסחר בסמים" הנה נתונים מדו"ח של המשטרה :


ואלה הנתונים שיש למשטרה. כולנו יודעים ממה בדיוק מתפרנסים הערבים המסכנים בשטחים ובארץ, וזה לא מעצי זית מסכנים.




0 משתמשים קוראים נושא זה

0 משתמשים, 0 אורחים, 0 משתמשים אנונימיים