מעבר לתוכן


תמונה
- - - - -

פנייך מורות (13.10.2008)


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 מרסו

מרסו

    כוסית הרים מצויה.

  • רשומים+
  • 2616 הודעות:

פורסם 13/10/2008 - 13:14

פנייך מורות (13.10.2008)


את היעדרו את מחפשת בקרבייך כמגמגמת:
הנ הנחתי
היכנ
שהוא
מפתחות.

פנייך מורות:
"זהירות צבע טרי!"
ככתר נורות גורד-השחקים המרחיק את הטסים מקירבתו.

מבהיק בך חוסר הברירה:
כנהג שעמל להידחף למרווח ארבעת לבנות המדרכה לאחר סחרחורת סיבובים
בשכונה את הופתעת לגלות את העובדה שמוקדם מידי עלייך לצאת לחיפוש נוסף.
דניאל.ב


הספר שלי:

http://gvanim.dpages...7324/120307.php

הבלוג שלי:

http://forum.bgu.co....blog&blogid=356

השיר האחרון שפרסמתי:
http://forum.bgu.co....howtopic=297041

"אַךְ אָנוּ בְּאוֹן נִזְקֹפָה
אֶת רֹאשֵׁנוּ גֵּא אֶל-עָל." ("הם לא ישברו אותנו").



נשיא מועדון המעריצים העולמי של שלומית אהרון.

יש קוצית חדשה!!!


הערה: לא מגיב/מבקר סיפורים ב"סטודנטים כותבים". לא לקחת זאת אישית.



כבר לא הומו-מחמד של אף אחד
-

הצופה מספר אחד, והיחיד (פרט שולי) של ערוץ הכנסת!

#2 viki

viki

    אין טעם לאסוף כל עוד לא ניתן לאחות...

  • מנהלי פורום
  • 3343 הודעות:

פורסם 13/10/2008 - 13:33

מפתיע, מאוד לא צפוי וקצת קשה להבנה.
אהבתי את דימוי הצבע הטרי ואת ההקבלה בינו לבין אורן של הנורות המרחיק את המטוסים מהתנגשות בגורד השחקים. הצבע הטרי התפרש אצלי בקריאה ראשונה כאודם על הלחיים, כהסמקה אך עם קריאת השיר הבנתי שהקונוטציה הראשונית הייתה כנראה שגויה. מסקנה זאת התחזקה לאור החיפוש אחר מחסה שתואר בסוף השיר. לכן יתכן שהצבע הטרי מייצג אפילו סוג של צביעות, של מסכה כמחסה, משהו שאמור להרחיק כדי למנוע פגיעה (בדומה לנורות על גורד השחקים).
בניגוד לבית הראשון שסימל עבורי דמות חזקה ואיתנה, הבית השני הציג בדיוק את ההפך. תיאור הזיקנה והחיפוש אחר הדבר הפשוט ביותר - מפתחות.
אהבתי את משחק המילים:
הנ הנחתי
היכנ
המילה "בשכונה" בבית האחרון יכולה להיקרא הן כחלק מהשורה הראשונה והן כחלק מהשורה השניה דבר שיוצר רצף למרות התוכן המורכב. עושה רושם שכפי שאותו נהג לא העריך נכון את המרחב (ניסה להדחף למרווח קטן מידי אחרי שנואש מחיפושים בשכונה) כך גם היא תצטרך לעשות "סחרחורת סיבובים בשכונה" כדי לחפש מחסה אחר ולמצוא את מקומה.

"אני מצמצמת את עצמי כדי נקודה אלמונית
שלא להטריד בגופי מלכויות"



תמונה מצורפת

#3 מרסו

מרסו

    כוסית הרים מצויה.

  • רשומים+
  • 2616 הודעות:

פורסם 13/10/2008 - 14:03

מפתיע, מאוד לא צפוי וקצת קשה להבנה.
אהבתי את דימוי הצבע הטרי ואת ההקבלה בינו לבין אורן של הנורות המרחיק את המטוסים מהתנגשות בגורד השחקים. הצבע הטרי התפרש אצלי בקריאה ראשונה כאודם על הלחיים, כהסמקה אך עם קריאת השיר הבנתי שהקונוטציה הראשונית הייתה כנראה שגויה. מסקנה זאת התחזקה לאור החיפוש אחר מחסה שתואר בסוף השיר. לכן יתכן שהצבע הטרי מייצג אפילו סוג של צביעות, של מסכה כמחסה, משהו שאמור להרחיק כדי למנוע פגיעה (בדומה לנורות על גורד השחקים).
בניגוד לבית הראשון שסימל עבורי דמות חזקה ואיתנה, הבית השני הציג בדיוק את ההפך. תיאור הזיקנה והחיפוש אחר הדבר הפשוט ביותר - מפתחות.
אהבתי את משחק המילים:
הנ הנחתי
היכנ
המילה "בשכונה" בבית האחרון יכולה להיקרא הן כחלק מהשורה הראשונה והן כחלק מהשורה השניה דבר שיוצר רצף למרות התוכן המורכב. עושה רושם שכפי שאותו נהג לא העריך נכון את המרחב (ניסה להדחף למרווח קטן מידי אחרי שנואש מחיפושים בשכונה) כך גם היא תצטרך לעשות "סחרחורת סיבובים בשכונה" כדי לחפש מחסה אחר ולמצוא את מקומה.



תודה על הביקורת ויקי.

מדוע השיר היה עבורך "מפתיע, מאוד לא צפוי "? (קל לי יותר להבין מדוע יהיה קשה להבנה)
דניאל.ב


הספר שלי:

http://gvanim.dpages...7324/120307.php

הבלוג שלי:

http://forum.bgu.co....blog&blogid=356

השיר האחרון שפרסמתי:
http://forum.bgu.co....howtopic=297041

"אַךְ אָנוּ בְּאוֹן נִזְקֹפָה
אֶת רֹאשֵׁנוּ גֵּא אֶל-עָל." ("הם לא ישברו אותנו").



נשיא מועדון המעריצים העולמי של שלומית אהרון.

יש קוצית חדשה!!!


הערה: לא מגיב/מבקר סיפורים ב"סטודנטים כותבים". לא לקחת זאת אישית.



כבר לא הומו-מחמד של אף אחד
-

הצופה מספר אחד, והיחיד (פרט שולי) של ערוץ הכנסת!

#4 לני

לני

    מתחיל/ה להבין בדיחות פורום

  • רשומים
  • 264 הודעות:

פורסם 13/10/2008 - 21:03

פנייך מורות (13.10.2008)


את מחפשת בקרבייך כמגמגמת:
הנ הנחתי
היכנ
שהוא
מפתחות.

פנייך מורות:
"זהירות צבע טרי!"
ככתר נורות גורד-השחקים המרחיק את הטסים מקירבתו.

מבהיק בך חוסר הברירה:
כנהג שעמל להידחף למרווח ארבעת לבנות המדרכה לאחר סחרחורת סיבובים
בשכונה את הופתעת לגלות את העובדה שמוקדם מידי עלייך לצאת לחיפוש נוסף.


הי,

מזדהה עם התחושה.
אני מניח שלמרות שזה נכתב בגוף שלישי, הכותב התכוון לעצמו כי לא הרגשתי שום אמפטיה לצד הנעזב.
אני חושב שגם העוזב לא בדיוק שקוע במרה שחורה. חיפוש מפתחות זה דבר מכני, גם אם הוא לא נעשה כל יום. גם אם הוא מאולץ.
אותו הדבר גם לגבי חיפוש החניה. יש משהו עצוב בקרירות הזאת. כאילו השלמה עם העובדה שככה זה.

#5 אורח - קורא נלהב

אורח - קורא נלהב
  • אורחים

פורסם 14/10/2008 - 09:55

גם אני קצת התבלבלתי בהבנת השיר. בקריאה ראשונה, הדימויים נקראו כתיאור של אישה זקנה, קצת סנילית, שמתמודדת עם מצוקות החניה בתל אביב. עם זאת, נראה היה לי שפספסתי משהו בקריאה שכזו , מה גם ששורת ה"זהירות צבע טרי" לא לגמרי הסתדרה לי עם הקריאה, למרות שניתן להתייחס לזה בתור הייצוג של המבט הסובל של מחפשי החנייה בתל אביב, אחרי יום קשה של עבודה. ניסיתי לקרוא שוב, ולהבין עם דימוי האישה הסנילית והנואשת מייצג משהו אחר, קצת פחות קונקרטי. בקריאה השניה, חשבתי שאולי השיר, קצת כמו השיר על יום כיפור שנכתב לפני שנה, בעצם מדבר על העיר עצמה, ולא על האדם בעיר. העיר מיוצגת כאדם נואש המחפש חניה בתוכה. העיר נאלצת לזכור בכל פעם מחדש מה משמעותה (איפה המפתחות שלה), ומסתובבת סביב עצמה בתנועות של דחייה (גורדי שחקים מהבהבים, סחרחורת) ומשיכה (כניסה לתוך מרווח קטן בין מכוניות), וחוזר חלילה. אני מסכים עם התחושה של לני לגבי האוירה הרגשית הקרירה משהו בשיר. אשמח לשמוע ממרסו מה הכיוון שאליו הולך השיר.

#6 מרסו

מרסו

    כוסית הרים מצויה.

  • רשומים+
  • 2616 הודעות:

פורסם 14/10/2008 - 10:48

תודה על הביקורות לני וקורא נלהב- פרשנויותכם השונות והדגשים שהעלתם היו מאוד מעניינים עבורי וגם סייעו לי לחדד את השיר:

"את היעדרו את מחפשת בקרבייך כמגמגמת:
הנ הנחתי
היכנ
שהוא
מפתחות.

פנייך מורות:
"זהירות צבע טרי!"
ככתר נורות גורד-השחקים המרחיק את הטסים מקירבתו.

מבהיק בך חוסר הברירה:
כנהג שעמל להידחף למרווח ארבעת לבנות המדרכה לאחר סחרחורת סיבובים
בשכונה את הופתעת לגלות את העובדה שמוקדם מידי עלייך לצאת לחיפוש נוסף. "

לני וקורא נהלב- לא ביצעתי השלכה ממני לגוף שלישי. לקחתי לתשומת ליבי את הערת חוסר האמפטיה והקרירות. אני מניח שאולי רשמים אלו נוצרו בשל הדימויים אל מול פנייה שנקראת כאילו נעשית אל מישהי מוכרת ומזוהה ע"י הדובר- לפחות במקרה הזה אין זה כך. אני סבור שהאמפטיה לאחר בשיר מבוטאת דווקא בדרך אחרת - על ידי שהשיר מתרכז רק בו, ללא הדובר עצמו, פרט, כמובן, לפרשנותו על מה שהוא רואה.

"את מחפשת בקרבייך כמגמגמת:
הנ הנחתי
היכנ
שהוא
מפתחות.


מופנה זרקור לאישה לא מוכרת, מבולבלת ומהורהרת, שניכר שעוברת עליה חוויה קשה. היא איננה זקנה אך בהחלט נראה תחילה כי נפלה זיקנה עליה (במקור היתה שורה המתארת אותה כמי "זיקנה מוקדמת" נפלה עליה). נאמר שהיא מחפשת בקרביה, אולי את טעותה/טעותה בהערכת דבר מה וניתן לכך דימוי המפתחות: בדימוי שאין לו רק את הדימוי אלא גם נרמז מושא הערעור והטלטל העוברת עליה: היא חשבה ש"הוא (מישהו ספציפי) מפתחות". בהחלט יתכן כי זה נקרא מרוחק או מאולץ.


פנייך מורות:
"זהירות צבע טרי!"
ככתר נורות גורד-השחקים המרחיק את הטסים מקירבתו.


הדובר נמצא בסיטואציה אשר מצד אחד לא יכול להישאר אדיש אל האישה אך מצד שני ניכר שאינה רוצה שיתקרבו אליה ויתערבו בחוויה הטרייה שהיא עוברת -
"פנייך מורות:
"זהירות צבע טרי!"
ככתר נורות גורד-השחקים המרחיק את הטסים מקירבתו."

מבהיק בך חוסר הברירה:
כנהג שעמל להידחף למרווח ארבעת לבנות המדרכה לאחר סחרחורת סיבובים
בשכונה את הופתעת לגלות את העובדה שמוקדם מידי עלייך לצאת לחיפוש נוסף. "


לאחר מכן מבחין הדובר שמצבה של האישה התחדד- הזדקקה בה הבנה מסוימת, אולי מלווה בהשלמה: למרות שהיא הופתעה מהפרידה מאותו האיש, שאיתו הרגישה תחילה שהגיעה עימו למנוחה ולנחלה, היא גילתה שלמעשה עליה להמשיך בחיפושיה אחר אותו יעד נחשק. היא משלימה עם זה, בלית ברירה.
דניאל.ב


הספר שלי:

http://gvanim.dpages...7324/120307.php

הבלוג שלי:

http://forum.bgu.co....blog&blogid=356

השיר האחרון שפרסמתי:
http://forum.bgu.co....howtopic=297041

"אַךְ אָנוּ בְּאוֹן נִזְקֹפָה
אֶת רֹאשֵׁנוּ גֵּא אֶל-עָל." ("הם לא ישברו אותנו").



נשיא מועדון המעריצים העולמי של שלומית אהרון.

יש קוצית חדשה!!!


הערה: לא מגיב/מבקר סיפורים ב"סטודנטים כותבים". לא לקחת זאת אישית.



כבר לא הומו-מחמד של אף אחד
-

הצופה מספר אחד, והיחיד (פרט שולי) של ערוץ הכנסת!

#7 viki

viki

    אין טעם לאסוף כל עוד לא ניתן לאחות...

  • מנהלי פורום
  • 3343 הודעות:

פורסם 19/10/2008 - 10:55

תודה על הביקורת ויקי.

מדוע השיר היה עבורך "מפתיע, מאוד לא צפוי "? (קל לי יותר להבין מדוע יהיה קשה להבנה)

אני חושבת שחוסר הבהירות גרם לכך. חיפוש החניה נראה לי בקריאה ראשונה מאוד מנותק מהשיר. רק בקריאה חוזרת דברים נעשו קצת יותר ברורים.

"אני מצמצמת את עצמי כדי נקודה אלמונית
שלא להטריד בגופי מלכויות"



תמונה מצורפת

#8 מרסו

מרסו

    כוסית הרים מצויה.

  • רשומים+
  • 2616 הודעות:

פורסם 19/10/2008 - 12:33

אני חושבת שחוסר הבהירות גרם לכך. חיפוש החניה נראה לי בקריאה ראשונה מאוד מנותק מהשיר. רק בקריאה חוזרת דברים נעשו קצת יותר ברורים.



מקווה שהעריכות הקלו על כך
דניאל.ב


הספר שלי:

http://gvanim.dpages...7324/120307.php

הבלוג שלי:

http://forum.bgu.co....blog&blogid=356

השיר האחרון שפרסמתי:
http://forum.bgu.co....howtopic=297041

"אַךְ אָנוּ בְּאוֹן נִזְקֹפָה
אֶת רֹאשֵׁנוּ גֵּא אֶל-עָל." ("הם לא ישברו אותנו").



נשיא מועדון המעריצים העולמי של שלומית אהרון.

יש קוצית חדשה!!!


הערה: לא מגיב/מבקר סיפורים ב"סטודנטים כותבים". לא לקחת זאת אישית.



כבר לא הומו-מחמד של אף אחד
-

הצופה מספר אחד, והיחיד (פרט שולי) של ערוץ הכנסת!

#9 viki

viki

    אין טעם לאסוף כל עוד לא ניתן לאחות...

  • מנהלי פורום
  • 3343 הודעות:

פורסם 25/10/2008 - 01:25

מקווה שהעריכות הקלו על כך

העריכות יצרו אצלי קונוטציה אחרת לעומת המקום. בתחילת השיר הוספת את המילה העדרו. אח"כ מדובר על מפתחות. זה יצר אצלי אסוציאציה של אישה זקנה שהתאלמנה (או איבדה בן משפחה יקר אחר).חיפוש המפתחות אולי מעיד על בלבול ומחפה בצורה פשטנית על חיפוש שהוא עמוק יותר. ע"פ פרשנות זו הצבע הטרי אמור להעיד על כך שמדובר במצב חדש יחסית. בדומה לבית הראשון גם בבית האחרון מתואר תהליך של חיפוש, אולי צורך להתאים את עצמה למצב שהשתנה.
*** הדברים נכתבו בכוונה לפני שקראתי את ההסבר שלך.

"אני מצמצמת את עצמי כדי נקודה אלמונית
שלא להטריד בגופי מלכויות"



תמונה מצורפת




0 משתמשים קוראים נושא זה

0 משתמשים, 0 אורחים, 0 משתמשים אנונימיים