מעבר לתוכן


אבל מה זה בכלל מדעים קוגניטיבים?!?


22 replies to this topic

#1 אורח - אורח - אפרת

אורח - אורח - אפרת
  • אורחים

פורסם 10/05/2009 - 18:05

בס"ד

שלום!
קראתי על התוכנית באתר ודי התלהבתי אבל לא כ"כ הבנתי מה זה אומר מדעים קוגניטיבים. על מה לומדים? במה הקורסים??
חוצמזה, כמה שעות בערך יוצא שלומדים בשנה א'? או שזה ממש תלוי אם איזה מחלקה משלבים..

#2 shiranaway

shiranaway

    מתחיל/ה להבין בדיחות פורום

  • רשומים
  • 111 הודעות:

פורסם 14/05/2009 - 22:21

בס"ד

שלום!
קראתי על התוכנית באתר ודי התלהבתי אבל לא כ"כ הבנתי מה זה אומר מדעים קוגניטיבים. על מה לומדים? במה הקורסים??
חוצמזה, כמה שעות בערך יוצא שלומדים בשנה א'? או שזה ממש תלוי אם איזה מחלקה משלבים..



הי אפרת
מה זה מדעים קוגניטיבים ככותרת של מקצוע זו שאלה טובה... כדי לקבל תשובה הייתי ממליצה לך לחפש באינטרנט מאמרים שקשורים.. אני לא רוצה לכתוב משהו שהוא לא מדוייק ולהטעות אותך. בגדול אני יכולה להגיד שזה תחום חדש ומתפתח, שעוסק במחקר של תהליכי חשיבה שונים במוח. (למשל - היכולת להשתמש בשפה היא יכולת קוגניטיבית).

אני כן יכולה להסביר מה אנחנו לומדים...
זה תואר שמשלב נושאים שונים ממחלקות שונות - פסיכולוגיה, בלשנות, פילוסופיה ומדעי המחשב. ובהתאם לזה נושאי הקורסים. אחד הדברים היפים בתוכנית זה שיש לך אפשרות להעמיק בנושאים שמעניינים אותך יותר.. יש הרבה יותר בחירה ומשחק עם קורסים לעומת תארים אחרים, ולדעתי זה יתרון משמעותי.
מספר השעות הוא בערך כמו כל השאר.. את לוקחת כ 20 נק"ז בסמסטר, וזה יוצא בין 20-30 שעות. זה קצת משתנה לפי מה שאתה בוחרת - אם לקחת מדעי המחשב זה יהיה יותר עמוס.

מקווה שעזרתי
בהצלחה!

#3 אפרת :-)

אפרת :-)
  • רשומים
  • 1 הודעות:

פורסם 15/05/2009 - 01:46

עזרת ממש! תודה רבה!
אם אפשר גם לשאול, זו מתוארת כתובנית מצויונות, יש בה אווירה תחרותית? לחץ שכזה?
ולמה מדעי המחשב זה יותר עמוס?

#4 shiranaway

shiranaway

    מתחיל/ה להבין בדיחות פורום

  • רשומים
  • 111 הודעות:

פורסם 17/05/2009 - 01:08

עזרת ממש! תודה רבה!
אם אפשר גם לשאול, זו מתוארת כתובנית מצויונות, יש בה אווירה תחרותית? לחץ שכזה?
ולמה מדעי המחשב זה יותר עמוס?



זו תוכנית שנחשבת לתוכנית מצויינות, ובאמת רוב החברה שלומדים הם ממש על רמה (גם מבחינת אישיות). אבל אין יותר מדי מה לדאוג, הקורסים הם בערך באותה רמת קושי של קורסים מתארים אחרים, פשוט בתכנית הזו דורשים ממך ממוצע של 85 כדי לעבור שנה, ואם יש לך ראש על הכתפיים ואת מוכנה להשקיע זו לא צריכה להיות בעיה.

מבחינת תחרות - אני ממש לא מרגישה שיש, אנחנו מאד עוזרים אחד לשני כמה שאפשר. בשנה שלנו (שנה א כרגע) יש אווירה ממש טובה גם מהחברה וגם מהצוות. אבל בתכלס- זה עניין שתלוי בך ובמי שתתחברי איתו.

מדעי המחשב - חלק מהקורסים שצריך לקחת נחשבים ממש קשים, הם קורסי מבוא ממיינים של המחלקה למדעי המחשב עם אחוז גבוה של נכשלים והרבה דרישות. אם יש לך ראש למחשבים ומתמטיקה זה יכול להתאים לך, רק תקחי בחשבון שזה שואב המון זמן ואנרגיה, אבל זה אפשרי, ושילוב של מדעים קוגניטיבים עם מדעי המחשב נשמע אדיר. אני ממליצה להתחיל ללמוד את המסלול ואח"כ להחליט אם גם להוסיף קורסים של מדעי המחשב, אחרי שתראי איך הולך לך בלימודים ההחלטה תהיה הרבה יותר קלה ואין שום בעיה להחליט גם בסמסטר ב' או בשנה ב' לעבור למדעי המחשב.

שבוע טוב!

#5 אורח - אורן

אורח - אורן
  • אורחים

פורסם 05/10/2009 - 21:50

ואני אומר אחרת אם את מתעניינת במדעי המחשב תתחילי במדעי המחשב (את הקורסים ה"קשים" של מדעים קוגניטיביים תעשי דרך מדעי המחשב- לוגיקה ותורת הקבוצות, מבוא לתכנות, מבני נתונים, חדוא) תנסי על הדרך שנה ראשונה או שנייה לקחת כמה קורסים של התוכנית ולראות אם הם מוצאים חן בעינייך, הקורסים של התוכנית שאינם חובה במדעי המחשב קלים יחסית....
אהבת את שניהם תעשי את שניהם, תרצי להחליף רק למדעים קוגניטיביים תוכלי ולא בזבזת את הזמן, וכמובן להמשיך במדעי המחשב אין בעיה.
אם תתחילי במדעים קוגניטיביים ותרצי לעבור למדעי המחשב תצטרכי לדעתי להוסיף שנה....

#6 barkaiya

barkaiya

    משתמש באימונים

  • מנהלי קבוצות לימוד
  • 60 הודעות:

פורסם 06/10/2009 - 05:27

אם ההתלבטות היא בין תואר במדעי המחשב לתואר במסגרת התכנית למדעים קוגניטיבים, אני מסכימה

אם כבר יודעים שמעוניינים בתחום של מדעים קוגניטיבים אבל מתלבטים עם לשים איזשהו דגש על מחשבים או לא, יש מקום לדעתי לתת משקל להחלטות בנושא חלוקת הזמן והאנרגיה (למעשה בגלל המורכבות הבין-תחומית זה בכלל משהו שכדאי לחקת בחשבון עם התכנית הזו, עבור כל אחד זה תלוי במסלולים השונים שלו)
זה לא רעיון רע בכלל להתחיל עם חלק מהקורסים של מחשבים בשנה הראשונה אם נוטים לכיוון הזה, במיוחד גם כי הם ייכסו אחר כך "חובות קוגניציה" (לתואר ראשון או למעבר לתואר שני) גם אם מחליטים לוותר על הכיוון החישובי מאוחר יותר. אם זה מרגיש מתאים, אפשר פשוט להמשיך בתכנית עם חטיבה במחשבים (גם אם התחלת ממנה וגם אם לא).
אבל כן חשוב בעיני לדאוג גם שיש מספיק זמן ואנרגיה לעוד כמה קורסים של התכנית שהם שונים ממחשבים, כדי להכיר את האלטרנטיבות לחטיבה במחשבים בין החטיבות השונות של התכנית למקרה שמבינים שבאמת לא מחשבים זה הכיוון ויש חטיבה אחרת שמתאימה לך יותר (ואז גם בתחום החלופי התקדמת במידה מסויימת)

האמת שאותו דבר פחות או יותר הייתי אומרת לכל מי שמתלבט בין רמת הדגש על כל תחום בתכנית - תמיד כדאי לנסות בהתחלה להבין במה מדובר בכלל לגבי כל אחד מהם. בגלל הקורסים הכבדים יחסית של הכיוון החישובי (כנראה בין היתר כי הם קורסים ממיינים במחלקה שלהם), ההתלבטות כאן יכולה להיות קצת מבלבלת יותר - השיחה האישית ביעוץ המקדים יכולה לעזור לנווט את התחושות הראשוניות שלך לתחומים וקורסים לסמסטר הראשון למשל, ואז אפשר לראות איך רוצים להמשיך משם.

#7 אורח - אורח

אורח - אורח
  • אורחים

פורסם 08/10/2009 - 00:26

מדעי המחשב - חלק מהקורסים שצריך לקחת נחשבים ממש קשים, הם קורסי מבוא ממיינים של המחלקה למדעי המחשב עם אחוז גבוה של נכשלים והרבה דרישות.

שבוע טוב!



בגלל הקורסים הכבדים יחסית של הכיוון החישובי (כנראה בין היתר כי הם קורסים ממיינים במחלקה שלהם),

אלה קורסים מסננים, לא ממיינים (אלא אם הכוונה שממיינים אנשים פנימה או החוצה).
בלוגיקה ותורת הקבוצות, למשל, מדובר בכ40-50 אחוזים נכשלים בכל מועד...

#8 barkaiya

barkaiya

    משתמש באימונים

  • מנהלי קבוצות לימוד
  • 60 הודעות:

פורסם 08/10/2009 - 21:25

אלה קורסים מסננים, לא ממיינים (אלא אם הכוונה שממיינים אנשים פנימה או החוצה).
בלוגיקה ותורת הקבוצות, למשל, מדובר בכ40-50 אחוזים נכשלים בכל מועד...


אכן
הדיוק הסמנטי מתקבל בברכה ;)

#9 fogpiskalo

fogpiskalo

    מתחיל/ה להתמכר לפורום

  • מנהלי קבוצות לימוד
  • 87 הודעות:

פורסם 18/10/2009 - 02:10

בשביל לדעת את התשובה לשאלה "מה זה בכלל מדעים קוגנטיבים" צריך לפחות דוקטורט בתחום, וכדי להיות מסוגל להסביר את זה ככה שגם אנשים אחרים יבינו צריך להיות פרופסור.
הבעיה היא, שכשאתה פרופסור, אף אחד כבר לא מבין אותך יותר.
/m\

#10 אורח - מדען קוגנטיבי

אורח - מדען קוגנטיבי
  • אורחים

פורסם 06/11/2009 - 21:32

טוב שלא הגזמתם.

מדעים קוגנטיביים =
מדעי המוח עם יותר דגש על ההיבט התיפקודי ופחות דגש על ההיבט הביולוגי.

#11 barkaiya

barkaiya

    משתמש באימונים

  • מנהלי קבוצות לימוד
  • 60 הודעות:

פורסם 06/11/2009 - 23:12

טוב שלא הגזמתם.


מדעים קוגנטיביים =
מדעי המוח עם יותר דגש על ההיבט התיפקודי ופחות דגש על ההיבט הביולוגי.



מי שהגזים פה הגזים כנראה בכוונה - אנו נוטים לצחוק הרבה על העובדה שקשה יחסית להסביר מה אנחנו לומדים, והגזמה זו רק דרך אחת לעשות זאת
זכותך לא לאהוב את ההומור, אך אין צורך להוציא פה אנשים כמגזימים על ריק...

"מדעי המוח עם פחות היבט ביולוגי" זה ביטוי כמעט חסר פשר, במיוחד עבור סטודנט פוטנציאלי
חוץ מזה אתה לא טועה, אבל התשובה שלך רחוקה מלהיות ממצה - פילוסופיה איננה מדע, ולא דנה בהיבט התפקודי של המוח - ועם זאת היא חלק חשוב בלימודים הבינתחומיים שלנו
באותה מידה מסופקני אם נמצא תכנת מתחום האינטליגנציה המלאכותית שיקרא לעצמו מדען מוח

כפי שהגדירו לנו בהצלחה יחסית בפגישת פתיחת הסמסטר שהייתה לאחרונה, יהיה נכון יותר לומר שמדובר בתחומים העוסקים בתהליכים של עיבוד מידע, ועושים זאת ברמת מופשטות שונה אלה מאלה. הדגש בתואר ראשון בבן-גוריון, אם כבר נרצה להתעקש על אחד, הוא הבינתחומיות עצמה, והנסיון לקבל תמונה כוללת יותר שרק חלק ממנה הוא ההיבט התפקודי של המוח, ולא על כל חלקיה אנחנו יודעים עדיין.


בהנחה שאתה אכן מדען קוגניטיבי כפי ששם האורח שלך מציין, יותר מנשמח אם תגיד לנו מאיזה תחום אתה מגיע ותספר לנו כל מה שנראה לך מעניין לספר בפורום שכזה אודות מדעי הקוגניציה מהכיוון שלך
ובכל מקרה, תודה לך על ההתעניינות בפורום שלנו!Posted Image

#12 shiranaway

shiranaway

    מתחיל/ה להבין בדיחות פורום

  • רשומים
  • 111 הודעות:

פורסם 10/11/2009 - 02:50

מי שהגזים פה הגזים כנראה בכוונה - אנו נוטים לצחוק הרבה על העובדה שקשה יחסית להסביר מה אנחנו לומדים, והגזמה זו רק דרך אחת לעשות זאת
זכותך לא לאהוב את ההומור, אך אין צורך להוציא פה אנשים כמגזימים על ריק...

"מדעי המוח עם פחות היבט ביולוגי" זה ביטוי כמעט חסר פשר, במיוחד עבור סטודנט פוטנציאלי
חוץ מזה אתה לא טועה, אבל התשובה שלך רחוקה מלהיות ממצה - פילוסופיה איננה מדע, ולא דנה בהיבט התפקודי של המוח - ועם זאת היא חלק חשוב בלימודים הבינתחומיים שלנו
באותה מידה מסופקני אם נמצא תכנת מתחום האינטליגנציה המלאכותית שיקרא לעצמו מדען מוח

כפי שהגדירו לנו בהצלחה יחסית בפגישת פתיחת הסמסטר שהייתה לאחרונה, יהיה נכון יותר לומר שמדובר בתחומים העוסקים בתהליכים של עיבוד מידע, ועושים זאת ברמת מופשטות שונה אלה מאלה. הדגש בתואר ראשון בבן-גוריון, אם כבר נרצה להתעקש על אחד, הוא הבינתחומיות עצמה, והנסיון לקבל תמונה כוללת יותר שרק חלק ממנה הוא ההיבט התפקודי של המוח, ולא על כל חלקיה אנחנו יודעים עדיין.


בהנחה שאתה אכן מדען קוגניטיבי כפי ששם האורח שלך מציין, יותר מנשמח אם תגיד לנו מאיזה תחום אתה מגיע ותספר לנו כל מה שנראה לך מעניין לספר בפורום שכזה אודות מדעי הקוגניציה מהכיוון שלך
ובכל מקרה, תודה לך על ההתעניינות בפורום שלנו!Posted Image


YOU GO GIRL!

#13 אורח - מדען קוגנטיבי

אורח - מדען קוגנטיבי
  • אורחים

פורסם 11/11/2009 - 06:39

מי שהגזים פה הגזים כנראה בכוונה - אנו נוטים לצחוק הרבה על העובדה שקשה יחסית להסביר מה אנחנו לומדים, והגזמה זו רק דרך אחת לעשות זאת
זכותך לא לאהוב את ההומור, אך אין צורך להוציא פה אנשים כמגזימים על ריק...

"מדעי המוח עם פחות היבט ביולוגי" זה ביטוי כמעט חסר פשר, במיוחד עבור סטודנט פוטנציאלי
חוץ מזה אתה לא טועה, אבל התשובה שלך רחוקה מלהיות ממצה - פילוסופיה איננה מדע, ולא דנה בהיבט התפקודי של המוח - ועם זאת היא חלק חשוב בלימודים הבינתחומיים שלנו
באותה מידה מסופקני אם נמצא תכנת מתחום האינטליגנציה המלאכותית שיקרא לעצמו מדען מוח

כפי שהגדירו לנו בהצלחה יחסית בפגישת פתיחת הסמסטר שהייתה לאחרונה, יהיה נכון יותר לומר שמדובר בתחומים העוסקים בתהליכים של עיבוד מידע, ועושים זאת ברמת מופשטות שונה אלה מאלה. הדגש בתואר ראשון בבן-גוריון, אם כבר נרצה להתעקש על אחד, הוא הבינתחומיות עצמה, והנסיון לקבל תמונה כוללת יותר שרק חלק ממנה הוא ההיבט התפקודי של המוח, ולא על כל חלקיה אנחנו יודעים עדיין.


בהנחה שאתה אכן מדען קוגניטיבי כפי ששם האורח שלך מציין, יותר מנשמח אם תגיד לנו מאיזה תחום אתה מגיע ותספר לנו כל מה שנראה לך מעניין לספר בפורום שכזה אודות מדעי הקוגניציה מהכיוון שלך
ובכל מקרה, תודה לך על ההתעניינות בפורום שלנו!Posted Image

מסכים לחלוטין עם כל מה שכבת.

יחד עם זאת - על כל סטודנט למצוא את הדרך הפשוטה והמתומצתת ביותר להסביר מה הוא לומד. אחר כך אפשר ורצוי להרחיב. אבל לומר "קשה להסביר", "צריך דוקטורט", "לחפש מאמרים" - נו באמת.

יש מין אימרה כזו - אם אתה לא יודע להסביר את זה בפשטות, אתה לא באמת מבין את זה. ממליץ לכל אחד לקחת לתשומת ליבו.

ואני לא טוען, אגב, שההגדרה שאני רשמתי היא הנכונה ביותר - אבל היא אפשרית.

בהצלחה בלימודים :)

#14 fogpiskalo

fogpiskalo

    מתחיל/ה להתמכר לפורום

  • מנהלי קבוצות לימוד
  • 87 הודעות:

פורסם 11/11/2009 - 10:29

מסכים לחלוטין עם כל מה שכבת.

יחד עם זאת - על כל סטודנט למצוא את הדרך הפשוטה והמתומצתת ביותר להסביר מה הוא לומד. אחר כך אפשר ורצוי להרחיב. אבל לומר "קשה להסביר", "צריך דוקטורט", "לחפש מאמרים" - נו באמת.

יש מין אימרה כזו - אם אתה לא יודע להסביר את זה בפשטות, אתה לא באמת מבין את זה. ממליץ לכל אחד לקחת לתשומת ליבו.

ואני לא טוען, אגב, שההגדרה שאני רשמתי היא הנכונה ביותר - אבל היא אפשרית.

בהצלחה בלימודים :)


יש גם אימרה "אורח לרגע רואה כל פגע (גם אם הפגע הוא בעיניי רוחו בלבד)".

וכדי להבהיר את העניין אחת ולתמיד:
"קשה להסביר" - נכון בהחלט. ומי שחושב שזה קל מסיים עם הגדרה טועה ומטעה כמו זו שנתת מקודם.
"צריך דוקטורט" - נאמר בהומור, מתוך הנחה (מופרכת, אולי) שיש לקוראים את היכולת להבין ולהנות מדברים כאלו.
"לחפש מאמרים" - המלצה מצויינת שתטיב עם כל מי שיקח על עצמו לפעול על פיה.

לומר "מדע קוגנטיבי זה סוג של מדעי המוח" זו אולי תשובה טובה ותמציתית כשאתה מנסה להסביר לסבתא שלך מה אתה לומד (אני אישית עוד לא הצלחתי), אבל זה הגדרה מאוד לא מספקת עבור אנשים שמתחבטים בדעתם אם להצטרף לתוכנית, ולכן לא הגדרה מתאימה בפורום זה.
/m\

#15 fogpiskalo

fogpiskalo

    מתחיל/ה להתמכר לפורום

  • מנהלי קבוצות לימוד
  • 87 הודעות:

פורסם 11/11/2009 - 10:37

יש מין אימרה כזו - אם אתה לא יודע להסביר את זה בפשטות, אתה לא באמת מבין את זה. ממליץ לכל אחד לקחת לתשומת ליבו.



לפי ההגיון הזה, כמעט כל המרצים שלי לא באמת מבינים את החומר שהם מתיימרים ללמד אותי.
(הבהרה - נאמר בהומור)
/m\



הוספת תגובה



  


0 משתמשים קוראים נושא זה

0 משתמשים, 0 אורחים, 0 משתמשים אנונימיים