מעבר לתוכן


תמונה

חישוב עלות החזקה שנתית


15 replies to this topic

#1 Kayben

Kayben

    אינדיאני במדבר

  • רשומים+
  • 5319 הודעות:

פורסם 30/07/2010 - 12:35

היי,

אני חושב על קניית אוטו בטווח מחירים של 20K-30K.
אני רוצה לערוך חישוב כמה יעלה לי להחזיק את האוטו מבחינת ההוצאות הקבועות.
כלומר, בלי להכניס את הדלק ואת ירידת הערך שתלויים בסוג האוטו ובכמות הנסיעה.
בנוסף בלי ביטוח מקיף.

החישוב שלי כרגע הוא:
רישיון: 1,350.
ביטוח חובה: 1,650.

מה חסר לי עוד מבחינת רשיונות וביטוחים?
עלות טסט קבועה?

מהי עלות תיקונים סבירה לשנה?
אני מעריך את זה ב 2,000 אם הכל רץ חלק.
אני מעריך את זה ב 5,000 אם נדרשים הרבה תיקונים.

כלומר סה"כ ההוצ' הקבועות בשנה: 5,000-8,000.

אשמח שתתקנו אותי ותשפרו לי את החישוב.

#2 Tzvika-Pick

Tzvika-Pick

    הרקדן האוטומטי

  • רשומים+
  • 860 הודעות:

פורסם 30/07/2010 - 18:12

אני אנסה להכניס קצת תיקונים למספרים שלך, מניסיוני האישי.

טסט - אתה באזור אבל לא ממש שם. בדרך כלל לרכבים מקבוצה 2 (כלומר רכבים שסביר להניח שתקנה) הטסט הוא באזור ה1100 ש"ח. העלות קבועה אבל היא יורדת באיטיות עם השנים. לזה תוסיף עוד משהו כמו 100 ש"ח על הטסט עצמו (תשלום למכון הרישוי).
ביטוח חובה - המחיר שציינת תקף לנהג מעל גיל 24 ללא תאונות בעברו שנוהג ברכב עם כרית אוויר אחת לפחות. אם אתה מתחת (לא מאמין שאתה כזה, אבל...) אז זה יעלה יותר.
ביטוח צד ג' - שכחת להוסיף את זה, עניין של כ800-900 ש"ח בשנה. אני מאוד מקווה שאתה לא מתכוון לנסוע בלי ביטוח צד ג', אפילו שזאת לא חובה עפ"י חוק.

עד כאן הוצאות קבועות על הרכב, כאלו שאתה משלם בוודאות עוד לפני שזכית להניע את הרכב ולנסוע לים.
לגבי תיקונים ואחזקה, כאן זה כבר הרבה מזל. אבל באופן כללי, פעם בשנה כנראה שתצטרך לעשות טיפול במוסך. העלות משתנה בהתאם לגודל הטיפול לו תזדקק. טיפול "קטן" עולה כמה מאות שקלים (נניח 700-800 שקלים). טיפול גדול שכולל גם טיימינג ושות' יכול גם להגיע ל3000-4000 ש"ח, אבל זה טיפול שעושים כל שלוש עד חמש שנים. סט צמיגים סביר עולה משהו כמו 1000-1500 ש"ח לרכב ממוצע, והוא מחזיק 3-4 שנים בנסועה נורמלית (כלומר אם אתה לא מתחרע על האוטו, כמוני, ואז הם נגמרים הרבה יותר מהר). מכאן והלאה זה באמת תלוי במזל, ברכב שרכשת ובקילומטראז' שאתה עושה בשנה.

#3 Kayben

Kayben

    אינדיאני במדבר

  • רשומים+
  • 5319 הודעות:

פורסם 30/07/2010 - 18:52

אני אנסה להכניס קצת תיקונים למספרים שלך, מניסיוני האישי.

טסט - אתה באזור אבל לא ממש שם. בדרך כלל לרכבים מקבוצה 2 (כלומר רכבים שסביר להניח שתקנה) הטסט הוא באזור ה1100 ש"ח. העלות קבועה אבל היא יורדת באיטיות עם השנים. לזה תוסיף עוד משהו כמו 100 ש"ח על הטסט עצמו (תשלום למכון הרישוי).
ביטוח חובה - המחיר שציינת תקף לנהג מעל גיל 24 ללא תאונות בעברו שנוהג ברכב עם כרית אוויר אחת לפחות. אם אתה מתחת (לא מאמין שאתה כזה, אבל...) אז זה יעלה יותר.
ביטוח צד ג' - שכחת להוסיף את זה, עניין של כ800-900 ש"ח בשנה. אני מאוד מקווה שאתה לא מתכוון לנסוע בלי ביטוח צד ג', אפילו שזאת לא חובה עפ"י חוק.

עד כאן הוצאות קבועות על הרכב, כאלו שאתה משלם בוודאות עוד לפני שזכית להניע את הרכב ולנסוע לים.
לגבי תיקונים ואחזקה, כאן זה כבר הרבה מזל. אבל באופן כללי, פעם בשנה כנראה שתצטרך לעשות טיפול במוסך. העלות משתנה בהתאם לגודל הטיפול לו תזדקק. טיפול "קטן" עולה כמה מאות שקלים (נניח 700-800 שקלים). טיפול גדול שכולל גם טיימינג ושות' יכול גם להגיע ל3000-4000 ש"ח, אבל זה טיפול שעושים כל שלוש עד חמש שנים. סט צמיגים סביר עולה משהו כמו 1000-1500 ש"ח לרכב ממוצע, והוא מחזיק 3-4 שנים בנסועה נורמלית (כלומר אם אתה לא מתחרע על האוטו, כמוני, ואז הם נגמרים הרבה יותר מהר). מכאן והלאה זה באמת תלוי במזל, ברכב שרכשת ובקילומטראז' שאתה עושה בשנה.


אוקי, תודה רבה.
אז אני אחזור על החישוב:
רישיון (טסט) - 1200.
ביטוח חובה - 1650 - אני מעל 24 ובלי תאונות.
צד ג' - 900.
סה"כ רשיונות: 3,750.
אני נראה לי אשאיר את הערכה שלי לתיקונים שנתיים על 1,750-4,750. (שיצא לי עגול)
סה"כ:
בערכה אופטימית: 5,500 עד 8,500.
אני מחלק ב12 כדי לקבל את זה חודשי:
450 - 700 ש"ח לחודש.

דלק: 6.3 לליטר. נניח 10 ק"מ לליטר.
אני מניח 1,000 קילומטר לחודש (נסיעות קצרות לעבודה), כלומר 100 ליטר לחודש. כלומר 630 ש"ח.
אני אתן סף עליון גם פה של 800 ש"ח.

סה"כ כולל דלק: בין 1,080 - 1,500 ש"ח לחודש.

נוסיף ירידת ערך שנתית לרכב של 25K.
אני נעזר פה במחשבון שמצאתי: מחשבון ירידת ערך
ירידת ערך שנתית של 1,250 (מפתיע אותי, ציפיתי ליותר)
כלומר עוד 100 ש"ח לחודש לחישוב.

מוסיף לקודם: בין: 1,200 - 1,600 ש"ח לחודש אחזקה.
* יש לצפות להחזר נסיעות מסוים מהעבודה.

עשיתי את החישוב כדי לראות כמה האוטו ינגוס לי מהמשכורת.

#4 Tzvika-Pick

Tzvika-Pick

    הרקדן האוטומטי

  • רשומים+
  • 860 הודעות:

פורסם 30/07/2010 - 20:11

לדעתי אתה לוקח בחשבון הוצאות דלק קטנות מידי. גם כי מחירי הדלק רק עולים ועולם, וגם כי 630 ש"ח לחודש יספיק לך אולי לנסיעות לעבודה וחזרה, אבל כשיש רכב אז נוסעים גם לסופר, ונוסעים לחברה, ואז לוקחים את החברה לבלות בפאב ההוא בקצה של העיר כי "עוד לא היינו שם מאמי", ופתאום אין תירוצים לספר לאמא למה אתה לא יכול לחזור הביתה בסופ"ש ועוד ועוד ועוד. בקיצור, כשיש רכב - נוסעים, ומשלמים.

לגבי ירידת הערך - המחשבון הזה שגוי וממש לא מבוסס. אם החישוב הזה היה כל כך פשוט אז לא היתה פרנסה לאנשים כמו לוי יצחק.

#5 erano

erano

    כסף

  • רשומים+
  • 1467 הודעות:

פורסם 31/07/2010 - 06:33

1- ניתן להוסיף למשוואה גם את הערך של הכסף עצמו (נניח שאתה משקיע את ה 30K באפיק סולידי שמניב 2% שנתי, אתה "מפסיד" בשנה 600 ש"ח


2- מצבר גם מחליפים כל X שנים (שים לב לגיל המצבר שאתה מחפש רכב) ויכול בשקט להגיע למאות שקלים

3- שטיפה לאוטו פעם בחודש = 30 שח * 12 = 360 ש"ח

ויש עוד...

#6 Tzvika-Pick

Tzvika-Pick

    הרקדן האוטומטי

  • רשומים+
  • 860 הודעות:

פורסם 31/07/2010 - 15:11

2. לפני שנתיים-שלוש מחירי המצברים באמת היו גבוהים ללא שום הצדקה והיה צורך לשקלל את זה פנימה. היום אפשר להשיג מצברים לרוב הרכבים הפרטיים בפחות מ400 ש"ח. לא משהו שצריך להוציא מסעיף התיקונים השנתיים, לדעתי.

3. לשטוף לבד. או להכנס לתחנות דלק שנותנת שטיפה חיצונית חינם על תדלוק.

#7 אורח - Kayben

אורח - Kayben
  • אורחים

פורסם 29/05/2011 - 10:13

אוקי, תודה רבה.
אז אני אחזור על החישוב:
רישיון (טסט) - 1200.
ביטוח חובה - 1650 - אני מעל 24 ובלי תאונות.
צד ג' - 900.
סה"כ רשיונות: 3,750.
אני נראה לי אשאיר את הערכה שלי לתיקונים שנתיים על 1,750-4,750. (שיצא לי עגול)
סה"כ:
בערכה אופטימית: 5,500 עד 8,500.
אני מחלק ב12 כדי לקבל את זה חודשי:
450 - 700 ש"ח לחודש.

דלק: 6.3 לליטר. נניח 10 ק"מ לליטר.
אני מניח 1,000 קילומטר לחודש (נסיעות קצרות לעבודה), כלומר 100 ליטר לחודש. כלומר 630 ש"ח.
אני אתן סף עליון גם פה של 800 ש"ח.

סה"כ כולל דלק: בין 1,080 - 1,500 ש"ח לחודש.

נוסיף ירידת ערך שנתית לרכב של 25K.
אני נעזר פה במחשבון שמצאתי: מחשבון ירידת ערך
ירידת ערך שנתית של 1,250 (מפתיע אותי, ציפיתי ליותר)
כלומר עוד 100 ש"ח לחודש לחישוב.

מוסיף לקודם: בין: 1,200 - 1,600 ש"ח לחודש אחזקה.
* יש לצפות להחזר נסיעות מסוים מהעבודה.

עשיתי את החישוב כדי לראות כמה האוטו ינגוס לי מהמשכורת.


אני מקפיץ.
בשנה החולפת הסתדרתי בלי אוטו, חסכתי מזה לא מעט כנראה.

אבל נסיעות של שעה לכל כיוון לעבודה וחזור שוב דוחקות בי לכיוון אוטו.
מדובר על 30 ק"מ ביום בסך הכל.

ההבדל העיקרי שהתחולל מאז הוא עליית מחירי הדלק.

#8 Berry

Berry

    -=42=-

  • מנהלי פורום
  • 5162 הודעות:

פורסם 29/05/2011 - 14:00

אני מקפיץ.
בשנה החולפת הסתדרתי בלי אוטו, חסכתי מזה לא מעט כנראה.

אבל נסיעות של שעה לכל כיוון לעבודה וחזור שוב דוחקות בי לכיוון אוטו.
מדובר על 30 ק"מ ביום בסך הכל.

ההבדל העיקרי שהתחולל מאז הוא עליית מחירי הדלק.

הקטנוע שלי יתאים לך בדיוק, רוצה לקנות? B)
"the best way to predict the future is to create it"
"life is a journey, not a destination"

No credit for you! come back- one year

#9 MaTriXy

MaTriXy

    YNWA - You'll Never Walk Alone

  • מנהלים ראשיים
  • 9018 הודעות:

פורסם 29/05/2011 - 15:42

הקטנוע שלי יתאים לך בדיוק, רוצה לקנות? B)

מחיר?
עלות אחזקה שנתית?
ק"מ?
יד?

#10 Berry

Berry

    -=42=-

  • מנהלי פורום
  • 5162 הודעות:

פורסם 29/05/2011 - 15:51

מחיר?
עלות אחזקה שנתית?
ק"מ?
יד?

יד 3, 28,000 ק"מ (אצלי מאז שהיו לו 5,000 ק"מ)
עלות אחזקה שנתית:
4,700 ביטוח חובה
2,800 ביטוח מקיף וצד ג'
1,000 זוג צמיגים (להחליף כל 20,000 ק"מ)
4,100 טיפולים לכל 20,000 ק"מ
291 טסט שנתי
צריכת דלק בערך 1 ל- 21
מחיר: מחירון בין 30 ל- 35, לפי ההיצע ביד 2 כנראה יימכר ב- 28.
"the best way to predict the future is to create it"
"life is a journey, not a destination"

No credit for you! come back- one year

#11 אורח - Kayben

אורח - Kayben
  • אורחים

פורסם 29/05/2011 - 15:59

הקטנוע שלי יתאים לך בדיוק, רוצה לקנות? B)


חשבתי על האפשרות הזו.

אבל אני מפחד שמישהו ידרוס אותי.
אז אני מעדיף לנסוע "בקופסא" למרות העלות הגבוהה יותר.

#12 Tzvika-Pick

Tzvika-Pick

    הרקדן האוטומטי

  • רשומים+
  • 860 הודעות:

פורסם 29/05/2011 - 18:38

אני מקפיץ.
בשנה החולפת הסתדרתי בלי אוטו, חסכתי מזה לא מעט כנראה.

אבל נסיעות של שעה לכל כיוון לעבודה וחזור שוב דוחקות בי לכיוון אוטו.
מדובר על 30 ק"מ ביום בסך הכל.

ההבדל העיקרי שהתחולל מאז הוא עליית מחירי הדלק.


מה השאלה?
במחירי הדלק של היום לא משתלם כלכלית להחזיק רכב פרטי, בטח ובטח שלא לנסיעות לעבודה וחזרה. אם אתה יכול להמשיך ולהשתמש באוטובוסים, כנראה שתמשיך לחסוך לא מעט כסף.
כל השאר נשאר אותו דבר, רק קצת יותר יקר.

#13 valentine

valentine

    מתחיל/ה להתמכר לפורום

  • רשומים
  • 88 הודעות:

פורסם 01/06/2011 - 13:24

אם זאת עבודה במשרה מלאה/בשעות קבועות, יש סיכוי לארגן carpool?
(חבורה שכל פעם מישהו אחר לוקח את האוטו, או לחלופין מישהו אחד מסיע כל פעם אבל מתחלקים בדלק, כמו טרמפ קבוע)

יכול להיות שזה יהיה טוב מבחינת נוחות ועדיין יחסוך לך כסף

#14 Kayben

Kayben

    אינדיאני במדבר

  • רשומים+
  • 5319 הודעות:

פורסם 09/12/2011 - 19:51

עדכון חי מהשטח.

הרכב שנקנה לפני חודשיים: פג'ו 206XT, אוטומט 2003 - מחיר 25K.
חובה - 1,750
צד ג' - 1,000.
(מסיבה שלא ברורה לי, אני רואה שיש לי מסמך עם הצעה לביטוח ב 300 ש"ח פחות, מוזר!)

תיקונים עד כה:
1. טיפול שנתי כולל החלפת 4 צמיגים: 2,200.
2. הלכה משאבת דלק (ביש מזל): 1,400.
3. החלפת מוטות מייצב: 570.

עלות עתידית לטסט ביוני - 1,200 ש"ח.
סיכום בנתיים: 7,200 (והיד עוד נטויה)

קילומטר לחודש: 1,250.
דלק לחודש: 820.
בערך עושה 11 ק"מ לליטר.

עלות חודשית עד כה:
רכב - 600
דלק - 820
סה"כ: 1,420
אני צופה שזה עתיד לטפס לכיוון 1,650 בגלל תיקונים נוספים.
כמובן ללא חישוב של ירידת ערך שפחות מעניין אותי כרגע.

#15 Kayben

Kayben

    אינדיאני במדבר

  • רשומים+
  • 5319 הודעות:

פורסם 19/01/2012 - 15:10

עדכון חי מהשטח.

הרכב שנקנה לפני חודשיים: פג'ו 206XT, אוטומט 2003 - מחיר 25K.
חובה - 1,750
צד ג' - 1,000.
(מסיבה שלא ברורה לי, אני רואה שיש לי מסמך עם הצעה לביטוח ב 300 ש"ח פחות, מוזר!)

תיקונים עד כה:
1. טיפול שנתי כולל החלפת 4 צמיגים: 2,200.
2. הלכה משאבת דלק (ביש מזל): 1,400.
3. החלפת מוטות מייצב: 570.

עלות עתידית לטסט ביוני - 1,200 ש"ח.
סיכום בנתיים: 7,200 (והיד עוד נטויה)

קילומטר לחודש: 1,250.
דלק לחודש: 820.
בערך עושה 11 ק"מ לליטר.

עלות חודשית עד כה:
רכב - 600
דלק - 820
סה"כ: 1,420
אני צופה שזה עתיד לטפס לכיוון 1,650 בגלל תיקונים נוספים.
כמובן ללא חישוב של ירידת ערך שפחות מעניין אותי כרגע.


תיקונים נוספים:
4. תיקוני נזילות ותושבת מנוע - 1,400
5. מצבר שנגמר לו תוך שנתיים ורבע - 600.

אני כבר מצטער שלא קניתי שנתון חדש יותר - 2006 ב 40K.
רכב - 845
דלק - 850
סה"כ - 1,700.

וכמו שנאמר היד עוד נטויה.



הוספת תגובה



  


0 משתמשים קוראים נושא זה

0 משתמשים, 0 אורחים, 0 משתמשים אנונימיים