טלאים בזכרון (3.11.2006) - סטודנטים כותבים - פורום סטודנטים של אוניברסיטת בן-גוריון

מעבר לתוכן


תמונה
- - - - -

טלאים בזכרון (3.11.2006)


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 מרסו

מרסו

    כוסית הרים מצויה.

  • רשומים+
  • 2616 הודעות:

פורסם 03/11/2006 - 12:25

טלאים בזכרון (3.11.2006)

טלאים טלאים הם תופרים לעצמם בזכרונם
להסתיר את זהותם ואת זהותם לי,
ואת יכולת המחשבה הפשוטה להחליף בנינו.

האם הזמן הוא שמצהיב?
או שמא הקלות או הנוחות?

אנוס הם מבקשים ממני להיות,
להוציא את תשמישי קדושתי בסתר,
במחבוא,
להאפיל את עצמי במחשכים
וכל זאת לשם מה?
בכדי שלכשאתעצם אשלח אחרים לדרך-ייסורים?

אנא בכוח תבונת-זיכרון *
התירו צרורה,
נושאי שמו לשווא.

--
* בשימוש מתפילת "אנא בכוח" שהתוודעתי אליה בסמסטר הנוכחי, המתחילה ב"אנא בכוח גדולת ימינך תתיר צרורה" ומסתיימת ב"ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד".
דניאל.ב


הספר שלי:

http://gvanim.dpages...7324/120307.php

הבלוג שלי:

http://forum.bgu.co....blog&blogid=356

השיר האחרון שפרסמתי:
http://forum.bgu.co....howtopic=297041

"אַךְ אָנוּ בְּאוֹן נִזְקֹפָה
אֶת רֹאשֵׁנוּ גֵּא אֶל-עָל." ("הם לא ישברו אותנו").



נשיא מועדון המעריצים העולמי של שלומית אהרון.

יש קוצית חדשה!!!


הערה: לא מגיב/מבקר סיפורים ב"סטודנטים כותבים". לא לקחת זאת אישית.



כבר לא הומו-מחמד של אף אחד
-

הצופה מספר אחד, והיחיד (פרט שולי) של ערוץ הכנסת!

#2 קוואזר

קוואזר

    לא סתם ברונזה - רשום+!

  • רשומים+
  • 579 הודעות:

פורסם 03/11/2006 - 23:03

ההרמזים שאתה טומן בשירך בזמן האחרון מוצאים חן בעיני.



"מה שאינו מצוי בנו, אין בכוחו לרגשנו" - הרמן הסה

"אני בן אדם, ושום דבר אנושי אינו זר לי" – פובליוס טרנטיוס אפר

I don't care what the future holds "
Cause I'm right here and I'm today .
"With your fingers you can touch me


thom york, "black swan." 1


#3 Cory

Cory

    כי ה A+

  • רשומים+
  • 527 הודעות:

פורסם 04/11/2006 - 00:44

טלאים בזכרון (3.11.2006)
אנא בכוח גדולת תבונת-זיכרון *
התירו צרורה,



אני צריכה לקרוא כותרות עד הסוף אבל אהבתי

אבל אני לא בטוחה שכ"כ הבנתי את החלק האחרון
. .

. .

#4 zabot

zabot

    כל שיר חושף איזה סוד...

  • רשומים+
  • 11887 הודעות:

פורסם 04/11/2006 - 04:05

נוקב, אהבתי את ההקבלה-רמיזה לטלאי הצהוב ולצורך של העם היהודי בעבר לעסוק בדתו במחשכים. כתוב מצוין. :)

"אהבה לפי דעתה זה ממש מצב הרסני: שניים זרים שפתאום רואים אחד את השני, או לא ממש רואים, מריחים, ותוך כלום נהיים מחוברים יותר מאח ואחות. מתחילים לישון יחד באותה המיטה אפילו שהם לא מאותה המשפחה. והרבה פעמים אלה שניים שהם לא ידידים לא מכירים לא חברים ורק שפוטים אחד על השניה, ושיהרס כל העולם. ובאמת, תסתכלי איזה הרס. מתים מאהבות אולי יותר הרבה ממה שמתים מסמים. אולי צריכים שיהיה גם לזה מסלול גמילה".

(אל תגידי לילה, עמוס עוז, עמ' 157).


Yes, כנראה ש you מצאת for this משמעות double !
(לקרוא עם מבטא אמריקאי חזק מדי, יעני heavy).


#5 שיאנה

שיאנה

    הלוחשת לתולעים

  • רשומים+
  • 2738 הודעות:

פורסם 04/11/2006 - 11:54

טלאים בזכרון (3.11.2006)
טלאים טלאים הם תופרים לעצמם בזכרונם
להסתיר את זהותם ואת זהותם לי,
ואת יכולת המחשבה הפשוטה להחליף בנינו.

האם הזמן הוא שמצהיב?
או שמא הקלות או הנוחות?

אנוס הם מבקשים ממני להיות,
להוציא את תשמישי קדושתי בסתר,
במחבוא,
להאפיל את עצמי במחשכים
וכל זאת לשם מה?
בכדי שלכשאתעצם אשלח אחרים לדרך-ייסורים?

אנא בכוח גדולת תבונת-זיכרון *
התירו צרורה,
נושאי שמו לשווא.



התחושה הכללית שנשארת אחרי קריאת השיר היא תחושה של טראגיות גדולה. אך למרות שהרגש עבר, אני תמיד שמחה להציק לך ברצוני לפרשנויות.

מה המשמעות של להחליף? האם מבקריך יכולים להיות אתה עצמך? וודאי שחלקם אכן חולקים איתך אחד מהאלמנטים של זהותך, אך האלמנטים האחרים שבזהותם- האם הם לא מונעים מהם בכוח מלהתחלף איתך? שהרי אתה יכול להציג, תאורטית, זהות זו בראש חוצות והם וודאי שלא. ההערה של זבוט שלחה אותי לחשוב על הקלות שבה כל נאצי יכול היה להיות יהודי לו רק היה לו הסבא הלא נכון, אך כאן העניין נראה לי שונה מהותית ולכן לא ברורה לי ההחלפה. (כמובן שיכול להיות ואף סביר שאני בכלל לא חושבת בכיוון הנכון...)

בכדי שלכשאתעצם- אני רואה כאן ניגוד שקשה לי להסבירו- שוב, בהנחה שאני מבינה נכון את כתב החידה שלך :)
אם מעצם היותך עוסק ב"דתך" בסתר- עוצמתה תתעצם, מדוע יש לכך תוצאה של עינוי האחרים? הרי גם הם אנוסים לעשות את מלאכתם בסתר, לא?
אולי עצם הכניעה ללהיות 'אנוס' שולחת אחרים לדרך יסורים, שכן לא היה מי שיאבק עבורם והם יאלצו או להיות אנוסים גם כן או להאבק, אך אני לא מבינה את עניין ההתעצמות.

כמו שאני מכירה אותך אני אקבל על כל התהיות הללו תשובה קצרה שגם ממנה לא אבין הרבה, אך בכל זאת ניסיתי.

אסיים בהערכה לביקורות כנגד נושאי שמו לשווא שלהבנתי, הם אותם אנשים שהופכים אותך לאנוס בשם שמו.
סטודנטים כותבים יקרים, אם אתם לא רוצים תגובה ביקורתית (עם פוטנציאל לקטלנית), נא ציינו זו בשרשור או בה"פ ובא לציון גואל.

הציטוט החודשי:
"כל הממשלות סובלות מבעיה חוזרת ונשנית: הכוח מושך אליו את האישיות הפתולוגית. אין זאת שהכוח משחית, אלא שהוא פועל כמגנט על הניתנים להשחתה. לאנשים כאלה יש נטיה להשתכר מאלימות, מצב שהם מתמכרים לו על נקלה."

- מיסיון החסות
נוסח ט"ז (פסיקה)


"אל לי לפחוד, הפחד הוא קוטל הבינה
הפחד הוא המוות הקטן המביא כיליון מוחלט
אעמוד בפני פחדי, אניח לו לחלוף סביבי ובעדי
וכאשר יחלוף על פני, אפנה את עיני רוחי ואראה את נתיבו
במקום שעמד הפחד לא יהיה דבר
רק אני איוותר
"

#6 לני

לני

    מתחיל/ה להבין בדיחות פורום

  • רשומים
  • 264 הודעות:

פורסם 04/11/2006 - 12:34

מרסו,
כשאני קורא את השירים שלך
אני מאוד אוהב את הצליל שלפעמים אני שומע (או חושב ששומע),
שמגיע מהתחתית בכל פעם שנופל לשם אסימון.

אני לא מאמין שכשתתעצמו, תשלחו אחרים לדרך ייסורים (לא כל ילד מוכה הופך למכה)
אבל אולי כשזה יקרה, מושגים כמו מצעד גאווה יאבדו את התוכן.

#7 מרסו

מרסו

    כוסית הרים מצויה.

  • רשומים+
  • 2616 הודעות:

פורסם 04/11/2006 - 13:40

תודה למבקרים והמבקרות

שיאנה,

א. "יכולת ההחלפה הפשוטה בנינו" הינה היכולת להחליף ביני ושכמותי לבין אותם יהודים שנרדפו רק על יהדותם, אשר אילו שרודפים אחרי כיום רואים עצמם כמייצגם. כמו כן, לו חיו בחו"ל ובעצם גם כאן בארץ - הם חווים לעיתים שנאה רק בשל היותם עצמם. היכולת להחליף בנינו נעלמת מעיניהם או נבחרת להיות כביכול נעלמה מעיניהם. ובהכללה: העיוורון שאנשים בוחרים לנהוג בו כאשר הם לא רואים כיצד הם יכלו להיות במקומם של האנשים שהם פעולים נגדם.

ב. הבית השלישי מציג את העיוורון ההיסטורי- אלו הרואים עצמם כממשיכיהם ההיסטורים של יהודי ההיסטוריה, ובכלל זה יהדות ספרד, מבקשים ממני לקיים אורח חיים אנוסי שאבותיהם הרוחניים חוו.

" בכדי שלכשאתעצם אשלח אחרים לדרך-ייסורים?"- הוא ציניות מרירה או נסיון הבלטה לשם אבסורד של מעשיהם. הם, ששרדו ונבנו משעוללו להם אחרים שולחים קבוצה אחרת לאותו תהליך- האם לערלות לב שכזו הם רוצים שגם אני אגיע בהמשך?

יקירתי, מקווה שהצלחתי להבהיר את עצמי, אם לא- אז אמשיך בכתב או בע"פ אם תרצי.

לני- אני גם מקווה ומאמין שלא ננהג כך. כאמור הבחירה בניסוח הנדון הוסברה (אני מקווה) למעלה.

מקווה שבתשובתי ובתגובות הפרשנות של לני וזבוט הסברו גם תהיות האחרות שהועלו.

אה, קוואזר, הם מוצאים חן ומשמחים גם אותי.
דניאל.ב


הספר שלי:

http://gvanim.dpages...7324/120307.php

הבלוג שלי:

http://forum.bgu.co....blog&blogid=356

השיר האחרון שפרסמתי:
http://forum.bgu.co....howtopic=297041

"אַךְ אָנוּ בְּאוֹן נִזְקֹפָה
אֶת רֹאשֵׁנוּ גֵּא אֶל-עָל." ("הם לא ישברו אותנו").



נשיא מועדון המעריצים העולמי של שלומית אהרון.

יש קוצית חדשה!!!


הערה: לא מגיב/מבקר סיפורים ב"סטודנטים כותבים". לא לקחת זאת אישית.



כבר לא הומו-מחמד של אף אחד
-

הצופה מספר אחד, והיחיד (פרט שולי) של ערוץ הכנסת!

#8 שיאנה

שיאנה

    הלוחשת לתולעים

  • רשומים+
  • 2738 הודעות:

פורסם 04/11/2006 - 14:28

מרסו,
אתה בהחלט מבהיר, יש בכתיבתך הרבה יותר משהשכלתי לראות.
סטודנטים כותבים יקרים, אם אתם לא רוצים תגובה ביקורתית (עם פוטנציאל לקטלנית), נא ציינו זו בשרשור או בה"פ ובא לציון גואל.

הציטוט החודשי:
"כל הממשלות סובלות מבעיה חוזרת ונשנית: הכוח מושך אליו את האישיות הפתולוגית. אין זאת שהכוח משחית, אלא שהוא פועל כמגנט על הניתנים להשחתה. לאנשים כאלה יש נטיה להשתכר מאלימות, מצב שהם מתמכרים לו על נקלה."

- מיסיון החסות
נוסח ט"ז (פסיקה)


"אל לי לפחוד, הפחד הוא קוטל הבינה
הפחד הוא המוות הקטן המביא כיליון מוחלט
אעמוד בפני פחדי, אניח לו לחלוף סביבי ובעדי
וכאשר יחלוף על פני, אפנה את עיני רוחי ואראה את נתיבו
במקום שעמד הפחד לא יהיה דבר
רק אני איוותר
"




0 משתמשים קוראים נושא זה

0 משתמשים, 0 אורחים, 0 משתמשים אנונימיים